۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
بزرگترین گلدان ملیله در زنجان رونمایی شد
در آستانه عید نوروز؛

بزرگترین گلدان ملیله در زنجان رونمایی شد

زنجان- در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان بزرگترین المان گلدان ملیله جهان در باغ آستانه سبزه میدان شهر زنجان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان بزرگترین المان گلدان ملیله جهان شامگاه سه شنبه در باغ آستانه سبزه میدان شهر زنجان رونمایی شد.

شورای جهانی صنایع‌ دستی در بهمن سال ۹۸ زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله اعلام کرد، هنری که همواره به عنوان یکی از اصیل ترین صنایع دستی استان زنجان مطرح بوده است.

این استان در زمینه های متعددی شهره دارد و متناسب با هویت و شهرت جهانی زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله، این المان به عنوان بزرگترین ملیله با همکاری سازمان سیما و منظر شهرداری زنجان و همچنین هنرمندان زنجانی طراحی، خلق و اکنون رونمایی شد.

این المان با وزن ۶۰۰ کیلوگرم توسط استاد قزلباش در مدت ۱۰ ماه طراحی و ساخته شده است و بیش از ۷۰ هزار نقطه جوش و بیش از پنج هزار متر تور آلومینیم بکار رفت تا یک المان پنج متری گلدان ملیله از این پس مبین شان هنری و معرف دست افرینه های هنری زنجان باشد.

همچنین این اثر به عنوان بزرگترین المان ملیله کل جهان در نقطه صفر گردشگری شهر زنجان افتتاح شد و تا سبزه میدان شهر زنجان را به عنوان نقش جهانی ملیله ایران ارائه و معرفی کند.

کد خبر: ۲۷۶٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha