۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان به داروخانه‌ها
رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد

پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان به داروخانه‌ها

محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو از پرداخت مطالبات ۸ هزار میلیارد تومانی داروخانه‌ها خبر داد.

به گزارش بازار، حیدر محمدی درباره پرداخت مطالبات مربوط به طرح دارویار به داروخانه‌ها گفت: با همت سازمان برنامه و بودجه، ۸ هزار میلیارد از مطالبات داروخانه‌ها در طرح دارویار پرداخت شد و بر اساس وعده‌ای که دادند معادل همین مبلغ در دو هفته آینده و تا پایان سال نیز پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این پرداخت به معنای بروز شدن بدهی به داروخانه‌ها نیست، افزود: از حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان در حوزه دارو و تجهیزات، ۸ هزار میلیارد پرداخت شده و ۸ هزار میلیارد تومان نیز تا پایان سال پرداخت می‌شود و مابقی نیز از طریق بیمه‌ها پرداخت خواهد شد که نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از این مطالبات در حال پرداخت است.

حیدرمحمدی گفت: اتفاق خوبی است که در پایان سال و ماه رمضان با پرداخت این مطالبات به این موسسات کمک شود. رئیس سازمان غذا و دارو درباره حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی گفت: برنامه‌ای برای حذف ارز ترجیحی در حوزه تجهیزات پزشکی نداریم. اعتبارات طرح دارویار، باید به طور مستقیم از ستاد هدفمندی یارانه‌ها و به نسبت اسناد ارسالی هر یک از واحدهای تابعه به سازمان‌های بیمه‌گر در وجه ذی‌نفعان از جمله شرکت‌های توزیع دارو واریز شود.

کد خبر: ۲۷۶٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha