۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
ورود چینی ها به پروژه های ملی مسکن با منافع ملی سازگار نیست
عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران:

ورود چینی ها به پروژه های ملی مسکن با منافع ملی سازگار نیست

گرگان- محتشم، عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تهران بخش خصوصی نسبت به مراوده دولت با سایر کشور ها مخالفتی ندارد اما ورود بی شرط و شروط چینی ها به پروژه های ملی مسکن با منافع ملی سازگار نیست.

گرگان- محتشم، عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تهران بخش خصوصی نسبت به مراوده دولت در حوزه صنعت ساختمان با سایر کشور ها مخالفتی ندارد اما ورود بی شرط و شروط چینی ها به پروژه های ملی مسکن با منافع ملی سازگار نیست.
حسن محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص ورود کشورهای خارجی به صنعت مسکن کشور اظهار کرد: بخش خصوصی نسبت به مراوده دولت در حوزه صنعت ساختمان با سایر کشور ها مخالفتی ندارد منتها باید شرط و شروط این تعامل رعایت و منافع ملی در آن دیده شود.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران به توافق دولت یا شهرداری با کشور چین برای انجام پروژه های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: اگر این توافق برای واردات تکنولوژی باشد و سبب ورود سازندگان به صنعتی سازی شود، بخش خصوصی استقبال می کند.

محتشم با اشاره به اینکه وعده ساخت یک میلیون مسکن طی یکسال در طرح مسکن ملی محقق نشده است، گفت: ارزش پول در ایران پایین بوده لذا به همین دلیل سپردن پروژه های ساخت و ساز در این طرح به کشور های خارجی مانند چین ممکن نیست مگر اینکه قرار داد به نحوی بسته شده که پایین بودن قیمت جبران شود که احتمالا دولت بنا دارد این مسئله را در تهاتر کالاها با کشور چین جبران کند.

وی با بیان اینکه نهاده های ساختمانی، نیروی انسانی و نیروی متخصص در ایران وجود دارد، گفت: چینی ها نهاده ها و نیروی انسانی را مدیریت کرده و بابت این مدیریت پول قابل توجهی دریافت می کنند که این کار با منافع ملی سازگار نیست.

وی تصریح کرد: توانایی ساخت در سازندگان ایرانی وجود دارد اما دولت تکلیف قرارداد های با نرخ پایین را مشخص نکرده است. محتشم اضافه کرد: وزرات راه و شهر سازی به توافق و تعامل کاملی با مجموعه حرفه ای ساز صنعت ساختمان نداشته و آنها را وارد این طرح نکرده است.

وی اضافه کرد: در جریان اجرای طرح نهضت ملی مسکن صرفا به صورت پراکنده قراردادهایی با انبوه سازان بسته شده که پاسخگوی تولید یک میلیون واحد در سال نیست.

کد خبر: ۲۷۶٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha