۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
۳ سامانه سازمان استاندارد در حوزه مشتقات نفتی و پرداخت رونمایی شد

۳ سامانه سازمان استاندارد در حوزه مشتقات نفتی و پرداخت رونمایی شد

با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران، سه مشتقات نفتی، باکس حمل امن نمونه و درگاه امن پرداخت سازمان ملی استاندارد ایران به‌منظور جلوگیری از فساد و... به بهره برداری رسید.

به گزارش بازار، طراحی سامانه مشتقات نفتی با احصای وضع موجود و برنامه‌ریزی برای پیشگیری و جلوگیری از گلوگاه‌های فساد و شفافیت فرایند از زمان ثبت درخواست تا تولید و تحویل خدمت به موازات سامانه سینا، بازنویسی و باز مهندسی شده است.

در این سامانه، همه مراحل شامل ثبت درخواست واحد تولیدی، استفاده از سرویس‌های برخط در استعلام اطلاعات نظیر سرویس استعلام مجوزها، سرویس استعلام ایران‌کد و سرویس استعلام ثبت احوال و ثبت شرکت‌ها و غیره از طریق اپ موبایل انجام می شود.

در این فرآیند، ثبت اطلاعات به صورت برخط و هوشمند بوده که امکاناتی نظیر ثبت موقعیت جغرافیایی و اطلاعات مکان بازدید، ارسال نمونه به آزمایشگاه از طریق جعبه امن حمل نمونه، رهگیری مسیر انتقال نمونه با فیلمبرداری و تصویربرداری از مراحل نمونه برداری توسط کارگروه استانی را دارد.

همچنین ارسال نمونه به آزمایشگاه به صورت توزیع عادلانه و هوشمند دنبال می شود و ارتباط واحد تولیدی با آزمایشگاه همکار از بین خواهد رفت، به‌طوری‌که ارسال نمونه از طریق پست به آزمایشگاه، تشکیل کارگروه مرکزی به صورت برخط و ثبت رای بدون حضور فیزیکی دنبال می شود.

شایان ذکر است، طراحی جعبه امن حمل نمونه که بخشی از سامانه مذکور است، دارای ویژگی‌هایی از جمله سنسور دما، ثبت و ارسال موقعیت جغرافیایی و ردیابی همه مسیر حمل نمونه، فعال سازی و باز شدن قفل در مکان‌های تعیین شده و احراز هویت کاربر است.

بر اساس قانون، برای صدور کد رهگیری فرآورده‌های نفتی دستگاه‌های متعدد در فرایند یاد شده با سازمان ملی استاندارد ایران از جمله شرکت پالایش و پخش فراورده نفتی، ستاد مبارزه با قاچاق و وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری دارند.

انتقال نمونه محموله های نفتی به آزمایشگاه با استفاده از جعبه امن حمل نمونه / مسیر حمل ردیابی می شود
برپایه این گزارش، در طراحی جدید سامانه مشتقات نفتی، همه مراحل شامل ثبت درخواست واحد تولیدی، استفاده از خدمات برخط در استعلام اطلاعات نظیر سرویس استعلام مجوزها، سرویس استعلام ایران کد و سرویس استعلام ثبت احوال و ثبت شرکت‌ها وغیره از طریق اپ موبایل انجام می شود.

در این فرآیند ارسال نمونه به آزمایشگاه با استفاده از جعبه امن حمل نمونه خواهد بود که امکان رهگیری مسیر انتقال نمونه با فیلمبرداری و تصویربرداری از مراحل نمونه برداری توسط کارگروه استانی فراهم شده است.

طراحی جعبه حمل نمونه که بخشی از سامانه مذکور است، دارای ویژگی‌هایی از جمله سنسور دما، ثبت و ارسال موقعیت جغرافیایی و ردیابی همه مسیر حمل نمونه، فعال سازی و باز شدن قفل در مکان‌های تعیین شده و احراز هویت کاربر است.

طراحی سامانه مشتقات نفتی، با احصای وضع موجود و برنامه‌ریزی برای پیشگیری و جلوگیری از گلوگاه‌های فساد و شفافیت فرایند از زمان ثبت درخواست تا تولید و تحویل خدمت به موازات سامانه سینا، بازنویسی و بازمهندسی شده است.

پرداخت هزینه آزمون، نمونه برداری و بازرسی از طریق درگاه امن
همچنین سامانه درگاه امن پرداخت به منظور تسریع و تسهیل خدمات سازمان و شفاف سازی تعاملات و مناسبات بین ذی نفعان و در راستای ارتقای سلامت اداری و بهبود فرآیندها ایجاد شد.

شماره حساب بانکی آزمایشگاه های همکار در درگاه امن پرداخت تعریف و امکان دریافت هزینه آزمون نیز از طریق این درگاه فراهم شده است.

در همین راستا، واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان محصولات مشمول اجرای اجباری استاندارد موظفند هزینه آزمون را از طریق درگاه امن پرداخت به آزمایشگاه های آزمون کننده پرداخت کنند.

آزمایشگاه های همکار نیز بدون ارتباط با واحدهای تولیدی امکان وصول هزینه آزمونهای پرداخت شده را دارند.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha