۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
سقوط سهام تسلا پس از کاهش فروش در چین

سقوط سهام تسلا پس از کاهش فروش در چین

فروش خودرو در بازار چین به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته رسیده و این مسئله بر سهام سازنده خودروهای برقی تسلا موثر بوده است.

به گزارش بازار، سهام خودروسازی تسلا پس از کاهش فروش این شرکت در بازار چین طی ماه فوریه بیش از ۷ درصد سقوط کرده است. کاهش فروش در بازار چین که بازاری کلیدی برای تسلا محسوب می‌شود، دورنمای تحویل جهانی خودروساز آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است آن هم در زمانی که این سازنده خودروهای برقی با کاهش تقاضا و افزایش رقابت مبارزه می‌کند و به دلیل کمبود خودروهای سطح پایین و قدمت خطوط تولید آن تحت فشار قرار گرفته است.

به نقل از رویترز، بر اساس داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین، خودروسازی تسلا در ماه فوریه بیش از ۶۰ هزار خودروی ساخت چین فروخت که ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته و کمترین حجم فروش از دسامبر ۲۰۲۲ محسوب می شود. کارخانه تسلا در شانگهای، خودروهای برقی مدل Y و مدل ۳ را برای بازار محلی، اروپا و سایر کشورها تولید می‌کند و بیش از نیمی از تحویل‌های جهانی تسلا در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

سهام تسلا در روز گذشته ۷.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۸۸.۱۴ دلار رسید و حدود ۲۴ درصد از ابتدای سال افت داشته است. تعطیلات سال نو قمری چین در ماه فوریه، فعالیت‌های خرید خودرو را در این کشور کاهش داد و تلاش‌های تسلا در ارائه مجموعه‌ای از کاهش قیمت‌ها و مشوق‌ها برای جلوگیری از کاهش تقاضا و افزایش رقابت رقبای چینی بی نتیجه ماند. هفته گذشته، تسلا از مشوق‌های جدید از جمله یارانه بیمه برای جلب نظر مصرف کنندگان در چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان رونمایی کرده بود.

گفتنی است BYD سازنده خودروهای برقی چینی، نسخه جدیدی از خودروی پرفروش خود را با قیمتی کمتر از قیمت نهایی مدل قبلی خود عرضه کرد و جنگ قیمتی با رقبا را تشدید کرد. البته BYD نیز شاهد کاهش ۳۷ درصدی فروش در ماه فوریه نسبت به سال قبل بود.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha