۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
هدف گشت نوروزی، واحدهای تولیدی و مراکز فروش عمده هستند
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:

هدف گشت نوروزی، واحدهای تولیدی و مراکز فروش عمده هستند

اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان امروز با تمرکز بر واحدهای تولیدی و مراکز فروش عمده آغاز می‌شود.

به گزارش بازار، احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری امروز با تشریح طرح نظارت نوروزی بر قیمت کالاها گفت: سازمان تعزیرات در کنار سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان بر نظارت بر بازار کمک می‌کند و در همین راستا علاوه بر گشت‌های مشترک که حضور میدانی در بازار دارد، روسای شعب ما به صورت شبانه‌روزی در بازارهای عمده و مراکز فروش بزرگ حضور خواهند داشت تا بتوانیم به سازمان حمایت بر حقوق مصرف کنندگان در کنترل بازار کمک کنیم.

وی افزود: همچنین مطالبه‌گری از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان خواهیم داشت و انتظار داریم وقتی شعب ما که ماموریتی در کشف تخلف ندارند، سازمان حمایت و اتاق اصناف همراهی و همکاری کنند و بازرسان آن‌ها پای کار باشند با تاکید بر مراجع عمده و واحدهای تولیدی که اثرگذار در تنظیم بازار هستند. این طرح از امروز شروع می‌شود.

اصانلو ادامه داد: نسبت به سال گذشته با قوای بیشتر و تعداد روسای شعب بیشتری در میدان در مجتمع هلی تجاری و مراکز عمده حضور خواهد داشت.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه به بیان آمار عملکرد یازده ماهه سال ۱۴۰۲ پرداخت و طی آن گفت: در عملکرد شعب بدوی در یازده ماهه اول سال، تعداد ۶۳۴ هزار و ۱۵۳ پرونده در بخش کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کاال و ارز تشکیل و تعداد ۶۳۱هزار و ۱۳۶ پرونده مختومه شده است. در این مدت عملکرد شعب بدوی (کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کاال و ارز) نسبت مختومه به وارده برابر با ۹۹۸ درصد است.
وی در خصوص عملکرد واحدهای اجرای احکام اظهار کرد: در یازده ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۳۲ هزار و ۶۹۹ پرونده به واحدهای اجرای احکام ارسال شده و تعداد ۴۲۱ هزار و ۹۴۳ پرونده مختومه شده است که نرخ عملکرد واحدهای اجرای احکام نسبت مختومه به وارده برابر با ۹۸ درصد است.

اصانلو ادامه داد: در خصوص محکومیت‌های قطعی وارده به اجرای احکام و وصولی در یازده ماه امسال بیش از ۲۵۵ هزار میلیارد ریال از محکومیت‌های صادر شده وارد اجرای احکام شده است که در مجموع میزان محکومیت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳ برابر افزایش داشته است و بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال از محکومیت‌های صادره وصول گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: در ۱۱ ماهه امسال تعداد ۳۸ هزار و ۴۱۲ تیم گشت مشترک اعزام شده و ۲۶۰ هزار و ۵۰۱ مورد بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۷۲ هزار و ۴۸۹ پرونده شده است و همچنین ۱۸۸ هزار و ۱۲ واحد صنفی بدون تخلف بودند.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha