۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
بومی سازی قطعات نیروگاهی مانع خروج سه میلیون یورو از کشور شد
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران:

بومی سازی قطعات نیروگاهی مانع خروج سه میلیون یورو از کشور شد

مرادی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: ساخت داخل ۷۸ نوع قطعه خاص و حساس نیروگاهی مانع از خروج ۳ میلیون یورو ارز از کشور شد.

به گزارش بازار، مسعود مرادی در جریان بازدید خبرنگاران از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، افزود: تعداد هفت هزار و ۴۲۳ قطعه خاص و حساس نیروگاهی در یازده‌ ماهه امسال توسط متخصصان داخلی ساخته شد.

وی ادامه داد: ساخت بار نخست قطعات حساس نیروگاهی مبتنی بر دانش بومی به لحاظ تنوع ۳۶ نوع و به لحاظ تعداد دو هزار و ۵۴۰ عدد بوده است.

مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی خاطرنشان کرد: تعداد قطعات ساخت داخل در دولت سیزدهم ۳۸ هزار عدد بوده که این میزان مانع از خروج یک هزار و ۷۰۵ میلیون یورو ارز از کشور شده است.

مرادی گفت: فعالیت‌های تخصصی و فوق‌تخصصی شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در قالب ۴۳ پروژه به ظرفیت ۸ هزار و ۸۹۷ مگاوات ساعت برای ارتقای آمادگی واحدهای نیروگاهی کشور جهت گذر از پیک برق ۱۴۰۳ در دستور کار است.

ابوالقاسم حاجی‌نوروزی معاون مالی و پشتیبانی شرکت تعمیرات نیروگاهی نیز در این بازدید با اشاره به فعالیت ۲۸۰ نفر در شرکت تعمیرات نیروگاهی ادامه داد: این شرکت در سال ۱۳۷۹ تأسیس و کار اصلی آن بازسازی قطعات داغ توربین‌های گازی است.

وی ادامه داد: ما قطعاتی را که قابلیت ۲ تا ۳ بار بازسازی دارند به‌خاطر تحریم بعضاً ۱۱ بار بازسازی کردیم و ۱۸ ماه نیز گارانتی دارند، این در حالی است که سازنده بیشتر از ۳ تا ۴ بار اجازه بازسازی نمی‌دهد.

معاون مالی و پشتیبانی شرکت تعمیرات نیروگاهی با بیان اینکه ظرفیت بازسازی ۷۰ درصد نیاز تعمیرات نیروگاهی را انجام می‌دهیم خاطرنشان کرد: ۷۰۰ تا ۸۰۰ معادل ست در سال بازسازی می‌شوند.

حاجی‌نوروزی گفت: در حال حاضر با ۱۰۰ درصد ظرفیت کار می‌کنیم.

وی میزان طلب از وزارت نیرو را ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در زمینه تعمیرات نیروگاهی در جهان رتبه چهارم و در خاورمیانه اول هستیم.

کد خبر: ۲۷۶٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha