۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
احیای بیش از ۸ هزار واحد تولیدی و خدماتی
نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی اعلام کرد

احیای بیش از ۸ هزار واحد تولیدی و خدماتی

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: در دو سال گذشته با احیای ۸ هزار و ۱۱۴ واحد در حوزه‌های مختلف، ۱۹۱ هزار شغل جدید ایجاد و ۲۴۰ همت از سرمایه‌های مردم احیا شده است.

به گزارش بازار، سید امیرحسین مدنی نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی در حاشیه برگزاری سومین دوره آمادگی تائید صلاحیت حرفه‌ای متخصصین احیای واحدهای اقتصادی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی که دولت سیزدهم آن را دنبال می‌کند در حوزه رونق و رشد تولید، رسیدگی به واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل است.

وی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت دولت بیش از ۶۰ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در کشور شناسایی شد افزود: بر اساس تصمیم دولت، نهضت احیای واحدهای تولیدی شکل گرفت و همه بازیگران در عرصه تولید کمک می‌کنند تا واحدهایی که تعطیل شده اند به چرخه تولید بازگردند.

مدنی ادامه داد: نهضت احیای واحدهای اقتصادی از سال ۱۴۰۱ شروع به فعالیت کرده است و در دو سالی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد ۸ هزار و ۱۱۴ واحد در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و معدنی به چرخه تولید بازگشته اند که یا تعطیل و یا نیمه تعطیل بوده اند.

نماینده دولت در ستاد احیای نهضت واحدهای اقتصادی گفت: بر مبنای احیای ۸ هزار و ۱۴۴ واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل، ۱۹۱ هزار شغل جدید ایجاد شده که تاثیر مهمی در کاهش نرخ بیکاری داشته است و همچنین ۲۴۰ همت از سرمایه‌های مردم احیا شده است و در مجموع این سرمایه گذاری‌ها باعث شده واحدهای صنعتی، معدنی، خدماتی و کشاورزی رونق بگیرد.

وی افزود: تقریبا ۴۴ درصد از واحدهای احیاشده، صنعتی و ۴۶ درصد واحدهای کشاورزی و ۱۰ درصد باقیمانده واحدهای خدماتی و معدنی هستند.

مدنی ادامه داد: کارهای جانبی بسیار خوبی همانند مشارکت مردم مطرح شده است طوری که منابع مردم در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد تا کمکی برای احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل باشد و اقدام دیگر تربیت احیاگران واحدهای اقتصادی است و در حال حاضر سومین دوره آن در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: بیش از هزار احیاگر واحدهای اقتصادی در سراسر کشور وجود دارند که مجهز به دانش تولید، حوزه‌های فنی و حقوقی هستند. این احیاگران در واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل حضور پیدا می‌کنند و نهضت احیای واحدهای اقتصادی و مجموعه دولت نیز احیاگران واحدهای اقتصادی را به رسمیت می‌شناسند و برای اینکه یک واحد اقتصادی را به چرخه تولید بازگردانند بر مبنای نظریه احیاگران عمل می‌کنند.

نماینده دولت در ستاد احیای نهضت واحدهای اقتصادی گفت: اتفاق بسیار خوبی که در دولت سیزدهم افتاده موضوع خط اعتباری از طریق صنایع مادر برای صنایع پایین دستی است در حال حاضر به قله ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه تامین مالی رسیده ایم که صنایع پتروشیمی برای صنایع پایین دستی آن را انجام داده است.

وی افزود: بر اساس اقدام بسیار خوبی که دولت آن را برای سال ۱۴۰۳ مصوب کرده ۱۵۰ همت اوراق گام توزیع خواهد شد که به رونق تولید بسیار کمک می‌کند و قرار شد در حقوق گمرکی و معادن و همچنین در موضوع خوراک و سوخت صنایع، مالیات و بیمه تامین اجتماعی به رسمیت شناخته شوند. این امر به رونق تولید بسیار کمک می‌کند و سال آینده شاهد رشد و رونق تولید خواهیم بود.

مدنی درباره تعداد واحدهای تولید احیا نشده گفت: بر اساس آماری که در سامانه ستاد احیای نهضت واحدهای اقتصادی وجود دارد بیش از ۵۰ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در حال رسیدگی هستند؛ برخی از این واحدها به دلایل مختلف واقعا قابلیت بازگشت به چرخه تولید را ندارند، اما پیش بینی ما این است بتوانیم در سال آینده ۲۰ درصد از ۵۰ هزار واحد تولیدی احیا نشده به چرخه تولید بازگردد.

وی اضافه کرد: نهضتی که برای احیای واحدهای تولیدی در دولت شکل گرفته محصول تلاش مردم و دولت است، تقریبا ۲۰ نهاد و دستگاه در این زمینه فعالیت دارند؛ بار اصلی بر دوش وزارت صمت و همچنین وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، اما در حوزه‌های مختلف، نهادهای انقلابی همانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز فعالیت می‌کنند.

نماینده دولت در ستاد احیای نهضت واحدهای اقتصادی گفت: تفاهم نامه‌هایی هم با سازمان‌های بسیج صنعت و معدن امضا کرده ایم و آن‌ها هم در زمینه احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل فعالیت دارند که امیدواریم این روابط را گشترس دهیم.

کد خبر: ۲۷۶٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha