۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
پرداخت ۲۰۰ همت تسهیلات در بخش کشاورزی| حذف دلالان با ایجاد پلتفرم پالیز
مدیرعامل بانک کشاورزی خبر داد

پرداخت ۲۰۰ همت تسهیلات در بخش کشاورزی| حذف دلالان با ایجاد پلتفرم پالیز

مدیرعامل بانک کشاورزی از حذف دلالان با عملیاتی شدن پلتفرم پالیز در حمایت از کشاورزان کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش بازار، فرشید فرخ‌نژاد در نشست خبری رونمایی «بهره‌برداری عملیاتی از پلتفرم پالیز بانک کشاورزی» با بیان اینکه امسال تلاش داریم بانک کشاورزی با چهره جدیدی به هموطنان معرفی شود افزود: یکی از دغدغه‌های ما تامین مالی پایدار بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی کشور است.

وی اظهار داشت: امسال مبلغ تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می‌گذرد این در حالی است که سال گذشته (۱۴۰۱) نیز بیش از یک میلیون فقره تسهیلات پرداخت شده است که رقم قابل توجهی است.

۵۰ درصد تامین مالی بانک کشاورزی در بخش کشاورزی
مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: بانک کشاورزی بیش از ۵۰ درصد تامین مالی بخش کشاورزی کشور را برعهده دارد که ظرفیت خوبی برای مشتریان وفادار این بانک است.

فرخ‌نژاد گفت: علی‌رغم اینکه بخشی از خدمات بانکی در جاهایی شباهت‌هایی با یکدیگر دارند و مشتریان وفادار بانک کشاورزی می‌توانند خدمات بانکی را از بانک‌های مختلف کشور دریافت کنند؛ اما کماکان به تمرکز فعالیت‌های بانکی در این بانک علاقه‌مند هستند.

وی افزود: بانک کشاورزی واسطه وجوه است و باید بتواند تجهیز منابع انجام بدهد و بعد این منابع را تخصیص بدهد، بدیهی است که در راستای تامین مالی پایدار از ظرفیت‌ها، فناوری و تغییرات حداکثری بهره‌برداری و استفاده را داشته باشیم تا بتوانیم بهتر به مشتریان خود خدمات برسانیم.

جدی گرفتن تحول دیجیتال در بانک کشاورزی
مدیرعامل بانک کشاورزی بیان کرد: یکی از اقدامات بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲ با همکاری هیات مدیره، هیات عامل و همه مدیران جدی گرفتن بحث تحول دیجیتال در این بانک بود که با تکنولوژی جدید همراه شود و دوم استفاده از امکاناتی که در فضای کسب و کار همچون استارتاپ‌ها، فین‌تک‌ها، همکاری مستقیم بانک و همکاری شرکت گسترش فناوری اطلاعات بانک است که امیدواریم با ریل‌گذاری صحیح صورت گرفته و با پشتوانه مشتریان وفادار بانک عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: بانک کشاورزی تلاش دارد با استفاده از فناوری‌ها در تامین مالی زنجیره موفق شود تا جایی که برای مشتریان این بانک اطمینان حاصل شود که در موقع نیاز تولیدکننده واقعی تسهیلات موردنظر خود از طریق زنجیره و سرشاخه‌ها با ابزار تعهدی دریافت کند.

فرخ‌نژاد با بیان اینکه سیاست بانک کشاورزی مصلحت بانک و مشتریان است گفت: برای تامین مالی دو دغدغه جدی بازگشت به موقع منابع برای پاسخگویی به مشتریان و تخصیص منابع در جای مناسب است تا بتوانیم به هدف تامین امنیت غذایی کشور دست پیدا کنیم.

سیاست مشتری‌محوری بجای شعبه محوری در دستور کار است
مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: سیاست جدی بانک کشاورزی مشتری‌محوری به جای شعبه محوری است تا بتوانیم به جای ارایه محصولات و خدمات نیاز مشتریان را برطرف کنیم در این زمینه سامانه باران، سامانه آسان، سامانه افتتاح حساب غیرحضوری و دریافت خدمات غیرحضوری و ارایه تسهیلات غیرحضوری باید به‌روزرسانی و رقابتی شود تا این بانک به با حفظ اصالت ۹۰ سال سابقه خود از فناوری‌های جدید نیز بهره ببرد.

حذف دلالان با بهره‌برداری از پلتفرم پالیز بانک کشاورزی
فرخ‌نژاد درباره بهره‌برداری پلتفرم پالیز بانک کشاورزی گفت: پلتفرم پالیز برای ایجاد ارتباط بین کشاورزان و زنجیره‌های تولید، کشت و صنعت‌ها و سرشاخ‌ها است به طوری که کشاورز از مرحله ابتدایی تولید تا انتهای عرضه مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: این پلتفرم در راستای حمایت و خدمات‌رسانی به کشاورزان خرد و کوچک است به طوری که بر اساس این پلتفرم دلالان و واسطه‌ها حذف می‌شوند و محصول به طور مستقیم در اختیار کشاورز و یا صنعت قرار می‌گیرد.

به طور مثال کشاورز گوجه کار می‌تواند از طریق این پلتفرم محصول خود را بدون واسطه به کارخانه تولیدکننده بفروشد و یا اینکه کشاورز در صورت نیاز به تامین نهاده‌هایی همچون بذر گواهی شده، سم و کود را با قیمت‌های مناسب دریافت کنند.

مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: استفاده از پلتفرم پالیز بانک کشاورزی مانند دیگر سامانه‌های موفق این بانک همچون سامانه بازارگاه، میادین میوه و تره‌بار، سامانه باران، آسان و دیگر سامانه‌ها هیچ محدودیت ورود ندارد و تمامی کشاورزان خرد و عمده می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند.

کد خبر: ۲۷۶٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha