۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
خطرات بالا بودن هزینه مسکن در سبد هزینه های خانوار| مردمی سازی را جدی بگیریم
دبیر قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد

خطرات بالا بودن هزینه مسکن در سبد هزینه های خانوار| مردمی سازی را جدی بگیریم

اکبری، دبیر قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: دولت ها متناسب با قدرت خرید متقاضیان باید سیاست های خود را در حوزه مسکن تدوین کنند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: روح‌الله اکبری دبیر قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید از تعداد نیاز واقعی متقاضیان مسکن و میزان کیفیت آگاه باشیم گفت: میزان هزینه مسکن در سبد خانوار بالا است، باید در ساخت مسکن به سمت مردمی سازی مسکن حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: مسئله اول مسکن در کشور ما موضوع گران بودن مسکن نسبت به قدرت خرید متقاضیان است. آینده توسعه روستایی متکی بر سازماندهی مجدد نواحی روستایی و حرکت به سمت اقتصاد جدید است.

باید از تعداد نیاز واقعی و میزان کیفیت ساخت مسکن آگاه باشیم و بر اساس این نیاز خود را آماده کنیم

اکبری ضمن اشاره به نیاز واقعی به لحاظ کمی و کیفی مسکن، گفت: ما باید از تعداد نیاز واقعی و میزان کیفیت ساخت مسکن آگاه باشیم و بر اساس این نیاز خود را آماده کنیم.

دولت ها متناسب با قدرت خرید متقاضیان مسکن باید سیاست های خود را در حوزه مسکن تدوین کنند

دبیر قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: کیفیت پاسخگویی دولت به این نیازها متناسب با رشد و بلوغ فکری و اجتماعی مردم باید تغییر کند و دولت ها متناسب با قدرت خرید متقاضیان مسکن باید سیاست های خود را در حوزه مسکن تدوین کنند. ضرورت دارد متناسب با سبک زندگی مردم در هر دوره، مسکن احداث شود.

اکبری ادامه داد: میزان هزینه مسکن در سبد هزینه های خانوار بالا است و اگر میزان هزینه مسکن در سبد خانوار بالا بماند در نتیجه کیفیت بهداشت، آموزش و سایر ابعاد زندگی کاهش خواهد یافت و در نهایت روی کیفیت خوراک و پوشاک خانوار هم مؤثر واقع خواهد شد.

مردمی سازی یعنی اینکه فناوری ارتباطات این امکان را فراهم کرده که ما در حین اینکه داریم انبوه تولید می کنیم بتوانیم سفارشی سازی را نیز انجام دهیم، یعنی متناسب با قدرت خرید و همچنین سلایق و علایق مردم مسکن مورد نیاز آنها ساخته شود

وی در ادامه در مورد مردمی سازی مسکن افزود: مردمی سازی یعنی اینکه فناوری ارتباطات این امکان را فراهم کرده که ما در حین اینکه داریم انبوه تولید می کنیم بتوانیم سفارشی سازی را نیز انجام دهیم، یعنی متناسب با قدرت خرید و همچنین سلایق و علایق مردم مسکن مورد نیاز آنها ساخته شود.

اکبری در ادامه گفت: در مورد کمیت و تعداد ساخت مسکن، تعداد دو میلیون و ۲۸۳ هزار واحد از تعداد چهار میلیون واحد مسکونی، شروع به ساخت شده که از این تعداد ۲۳۰۷۴۶ واحد مسکونی در بافت فرسوده، ۱۸۳۸۰۸ واحد مسکونی به خود مالکی و تعداد ۴۱۸۳۹۸ واحد مسکونی به نوسازی و بهسازی مسکن روستایی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: ۱۱۹۲۳۶ واحد باقی مانده مسکن مهر بوده که تکمیل و تحویل داده شده است. همچنین تعداد ۲۹۰۹۵۸ واحد به صورت واگذاری انفرادی و گروهی زمین در شهرها به صورت اجاره ۹۹ساله، تعداد ۶۹۹۹۶ واحد به صورت واگذاری در راستای ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تعداد ۷۴۸۵۹ واحد واگذاری انفرادی و گروهی زمین در دهکده های شهری یا روستا شهرها، تعداد ۶۶۶۱۲۸ واحد به صورت انبوه سازی روی اراضی دولتی با مشارکت دولت و تعداد ۲۲۹۱۴۶ واحد نیز به نیروهای مسلح اختصاص داده شده است. این آمار تا روز ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ به روز است و این ارقام به غیر از ساخت حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی طبیعی در سطح کشور است که توسط خود مردم در طول سال احداث می شود.

کد خبر: ۲۷۶٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha