۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
اشتغالزایی ۲هزار نفری احیای واحدهای غیر فعال در کهگیلویه و بویراحمد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اشتغالزایی ۲هزار نفری احیای واحدهای غیر فعال در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- حسین پور، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: احیای واحدهای غیر فعال استان برای دوهزار و ۸۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

 سالار حسین پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه احیای واحدهای غیر فعال استان برای دوهزار و ۸۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت، افزود: برخی از این واحدها قابل احیا و بازگشت به چرخه تولید بوده و برخی نیز قابلیت احیا ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۰ واحد غیر فعال در استان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد، ۹۰ واحد صنعتی قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارند.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین۱۲۰ واحد نیز قابلیت احیا نداشته و این واحدها شامل واحدهایی هستند که تنها یک سوله خالی بوده و فعالیتی ندارند و یا در تملک بانک هستند.

وی ۱۲۴واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد را غیر فعال عنوان کرد و گفت: در مجموع ۳۱۸ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد هم اکنون ۱۹۴ واحد فعال است.

حسین پور افزود: سال گذشته و در راستای رونق تولید، ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز۴۰ واحد صنعتی راکد کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید برخواهد گشت، تصریح کرد: با شیوع کرونا در استان برخی واحدهای تولید مواد بهداشتی نیز تولید خود را افزایش داده و اقدام به تولید ژل شستشو در استان کردند و کارخانه تولید الکل نیز که چندین سال غیر فعال بود، به چرخه تولید بازگشت.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی و لزوم افزایش تولید، باید واحدها با حداکثر ظرفیت اقدام به تولید کرده و میزان تولید را در استان افزایش دهیم.

حسین پور افزود: کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت‌های خدادادی بسیاری برخوردار است که باید زیرساخت‌های استفاده از این ظرفیت‌ها برای بالفعل کردن پتانسیل‌ها فراهم و در راستای توسعه استان استفاده شود.

کد خبر: ۲۷٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha