۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
گمرک و اتحادیه ملی کارگزاران گمرکی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
با هدف تسهیل تجارت و انجام فعالیت‌های آموزشی مشترک؛

گمرک و اتحادیه ملی کارگزاران گمرکی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

گمرک و اتحادیه ملی کارگزاران گمرکی ایران با هدف تسهیل تجارت، همفکری در بهبود روش‌ها و شیوه‌های گمرکی، فعالیت‌های پژوهشی و آموزش کارگزاران گمرکی، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش بازار، تفاهم‌نامه همکاری بین گمرک و اتحادیه ملی کارگزاران گمرکی ایران به امضای محمد رضوانی‌فر، رئیس‌کل گمرک و محمدرضا فاروقی، رئیس اتحادیه ملی کارگزاران گمرکی، رسید. هدف از این همکاری تسهیل تجارت، همفکری در بهبود روش‌ها و شیوه‌های گمرکی، فعالیت‌های پژوهشی و آموزش کارگزاران گمرکی، اعلام شد.

پیش از امضای تفاهم‌نامه، رضوانی‌فر با ارائه گزارشی از افزایش مطلوب دوره‌های آموزشی کارکنان گمرک در سال جاری و استمرار این روند برای کارگزاران گمرکی، به ویژه پذیرفته‌شدگان جدید خبر داد و بر همکاری مشترک با اتحادیه ملی کارگزاران گمرکی در اجرای این هدف تأکید کرد.

او در ادامه به شعار امسال سازمان جهانی گمرک «افزایش تعامل با شرکای سنتی و جدید» اشاره کرد و گفت: بدون شک اتحادیه کارگزاران یکی از اصلی‌ترین شرکای سنتی گمرک است و با امضای این تفاهم‌نامه، گام مهمی در راستای افزایش کارآمدی کارگزاران و افزایش اعتماد صاحبان کالا به گمرک و نظام گمرکی برداشته می‌شود.

به باور معاون وزیر اقتصاد اشتراک دانش به عنوان یکی از ابزار قدرت، استفاده از تجربیات گرانبهای کارگزاران به عنوان بازیگران اصلی در گمرک و تجارت فرامرزی بسیار مهم است.

رضوانی‌فر با بیان اینکه گمرک در پی گسترش تعامل با کارگزاران حرفه‌ای است، افزود: باید به نقطه‌ای دست یابیم تا انجام عملیات گمرکی توسط کارگزار حرفه‌ای و رسمی گمرک انجام شود و رسیدن به این نقطه مطلوب در گرو تنظیم و اجرای برنامه‌ای هدفمند و طراحی اقدام مشترک است.

رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: انجام عملیات گمرکی توسط کارگزاران سبب افزایش سرعت تشریفات گمرکی، درآمدهای گمرکی و کاهش هزینه فعالان اقتصادی و تخلفات خواهد شد.

در ادامه محمدرضا فاروقی، رئیس اتحادیه ملی کارگزاران گمرکی این تشکل صنفی را از قدیمی‌ترین تشکل‌های تخصصی در حوزه گمرک معرفی کرد که در حال حاضر عضو مؤثری در تصمیم‌سازی مجامع و شوراهای تخصصی است و می‌تواند با اشرافی که بر فعالیت‌های گمرکی دارد و با بهره‌گیری از زبان تخصصی گمرک به عنوان پلی بین ذینفعان و گمرک ایفای نقش کند.

وی افزود: اتحادیه ملی کارگزاران گمرکی در جهت بهبود وضعیت کسب‌وکار، مسئولانه خود را در کنار گمرک می‌داند و در این زمینه آماده همه گونه همکاری است.

کد خبر: ۲۷۶٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha