۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
چین و اروپا پیشران رشد تقاضا برای ال‌ان‌جی می‌شوند

چین و اروپا پیشران رشد تقاضا برای ال‌ان‌جی می‌شوند

یک مدیر ارشد شرکت توتال انرژی پیش‌بینی کرد چین و اروپا امسال پیشران رشد تقاضا برای گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) خواهند بود.

به گزارش بازار، توماس موریس، نائب رئیس واحد اکتشاف و تولید شرکت توتال در منطقه آسیا، در یک رویداد صنعتی گفت: ال‌ان‌جی به رشد ادامه داده و چین به بازار برگشته است اما نه در سطحی که در سال ۲۰۲۱ مشاهده شده بود. اروپا هم بازار جدید و بزرگی است که تقاضای آن، همچنان رشد خواهد کرد. همزمان، قابلیت‌های جدید در مدت بسیار کوتاه، فعال نخواهند شد و بنابراین، قیمت‌ها و نوسان را اندکی تحت فشار قرار می‌دهند.

بخش دوم این پیش‌بینی‌ها ممکن است چندان قطعی نباشد زیرا کمیسیون اروپا اخیرا اعلام کرده که قصد دارد مصرف گاز را زیر نظر داشته باشد و آن را تا حد ممکن، پایین نگه دارد.

کمیسیون اروپا اخیرا پیشنهاد کرد کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به صورت داوطلبانه، تدابیر طراحی شده برای کاهش ۱۵ درصدی تقاضا برای گاز در مقایسه با میانگین پنج ساله منتهی به مارس سال ۲۰۲۲ را اجرا کنند زیرا این بلوک همچنان به تثبیت تامین انرژی و گاز خود ادامه می‌دهد.

با این حال، شرکت توتال انرژی، جدیدترین شرکت بزرگ انرژی است که آینده روشنی را برای گاز طبیعی مایع پیش بینی می‌کند. ابرغول انرژی شِل در اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد انتظار دارد تقاضا برای ال‌ان‌جی به میزان ۵۰ درصد در سال‌های منتهی به ۲۰۴۰ افزایش پیدا کند.

شِل اعلام کرد این رشد تقاضا توسط چین و سایر نقاط آسیا هدایت خواهد شد زیرا اقتصادهای نوظهور برای تامین نیروی اقتصادهایشان، از زغال سنگ، به استفاده از گاز طبیعی روی می آورند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تقاضا برای ال‌ان‌جی با پایین آمدن قیمت‌ها، اوج پیدا می‌کند که به نوبه خود، تحت تاثیر تقاضای ضعیف‌تر در بازارهای کلیدی آسیایی و اروپایی بوده است. تقاضای آسیایی به خصوص، به قیمت ال‌ان‌جی، حساس‌تر است زیرا خریداران این منطقه توان مالی ضعیف‌تری نسبت به خریداران اروپایی دارند. همان طور که دو سال گذشته نشان داده، یک افزایش قیمت کافی است تا بسیاری از خریداران آسیایی در خصوص تقاضای خود برای ال‌ان‌جی، تجدیدنظر کنند.

کد خبر: ۲۷۶٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha