۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
مقایسه ترمووود ایرانی با فنلاندی

مقایسه ترمووود ایرانی با فنلاندی

، ترمووود به چوبی گفته می‌شود که اغلب از درخت کاج به دست می‌آید.

به گزارش بازار، ترمووود به چوبی گفته می‌شود که اغلب از درخت کاج به دست می‌آید. امروزه کشورهای مختلفی سعی در تولید این محصول پرکاربرد دارند اما تنها چند کشور توانسته‌اند در این عرصه، خوب عمل کنند و در این زمینه به شهرت برسند. فنلاند یکی از اصلی‌ترین تولید کنندگان چوب ترمووود به حساب می‌آید. این کشور به‌دلیل برخورداری از مکان‌های طبیعی مناسب، توانسته چوب‌های ترمووود را با بالاترین کیفیت بسازد. ایران هم یکی از کشورهایی است که در جهت تولید این محصول تلاش می‌کند اما متاسفانه به‌دلیل کافی نبودن محیط‌های طبیعی، تا الان نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد و چوب ترمووود با کیفیت بالایی، بسازد. مقایسه‌ جزئیات ترمووود ایرانی با فنلاندی به ما کمک می‌کند که بهترین آن‌ها را انتخاب کنیم. در این پست تخصصی با رهاوود همراه باشید.
 

آشنایی با رهاچوب ( رهاوود):

گروه ساختمانی رها با بیش از ۲۰ سال تجربه در زمینه سابقه طراحی، نظارت و اجرا در زمینه مهندسی نمای ساختمان علی الخصوص ترموود به عنوان یکی از شرکت های پیشگام بر اساس استانداردهای بین المللی حضوری فعال داشته است. این مجموعه با اخذ نمایندگی از شرکت های معتبر ترمووود جهان به ویژه کشور فنلاند از جمله لوناوود در گذشته بیشترین حجم واردات و فروش و اجرای این محصول را در سطح کشور داشته است و در حال حاضر با تکیه بر سال ها تجربه خود در این زمینه و انجام تحقیقات و بررسی های بسیار در راستای بهبود صنعت چوب کشور و تولید محصولات با گرید جهانی خود اقدام به تولید محصولات چوبی با دوام، پایدار و زیبا برای طراحان، معماران، ساختمان ها و غیره کرده است.

مقایسه ترمووود ایرانی و فنلاندی از نظر کیفیت

برای اینکه کیفیت این نوع از چوب مورد بررسی قرار بگیرد، لازم است تا موارد متعددی ارزیابی شوند. یک ترمووود برای اینکه کیفیت بالایی داشته باشد لازم است وزن آن زیاد نباشد. این چوب باید بتواند در برابر پوسیدگی مقاومت کند و طول عمر بالایی داشته باشد؛ همچنین تحمل این چوب در مقابل نور خورشید، باید بسیار بالا باشد.

یک ترمووود باکیفیت، نباید جذب رطوبت بالایی داشته باشد و از طرفی، لازم است تا در برابر باران و برف مقاوم باشد؛ همچنین این چوب باید نسبت به آفت‌های مختلف، مقاومت بسیار زیادی داشته باشد و از بین نرود. با بررسی این موارد در مورد ترموود ایرانی و فنلاندی، مشخص می‌شود که ترمووود فنلاندی در مقابل ترمووود ایرانی، از کیفیت بالاتری برخوردار است.

images_1709406149_65e377c547f9e.jpg

مقایسه ترمووود ایرانی و فنلاندی از نظر مواد مورد استفاده برای ساخت

قیمت این نوع چوب به شدت به مواد مورد استفاده در آن وابسته است؛ بنابراین برخی کشورها مثل ایران به دلیل اینکه هزینه‌های تولید این چوب را کاهش دهند، از مواد غیر مرغوب استفاده می‌کنند؛ البته ایران خودش به تنهایی توان تامین چوب برای ساخت ترمووود را ندارد و چوب مورد استفاده خود را، از سایر کشورها وارد خواهد کرد.

در مقابل، کشور فنلاند می‌تواند چوب مورد نیاز برای ساخت ترمووود را، به تنهایی تامین کرده و از آن استفاده کند؛ تحت این شرایط، چوب‌های استفاده شده در بهترین شرایط آب‌وهوایی و در فضایی مناسب ایجاد شده و در گام بعدی، مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این چوب‌ها ظاهر بسیار مرتبی دارند و از همه لحاظ بررسی شده‌اند؛ همین موضوع باعث می‌شود تا ترمووود فنلاندی از نظر مواد مورد استفاده، در سطح بالاتری از ترمووود ایرانی قرار گیرد.

مقایسه ترمووود ایرانی و فنلادی از نظر فرآیند تولید

فرآیند تولید یکی از موارد اثرگذار بر روی کیفیت و سلامت چوب ترمووود خواهد بود. با وجود برتری ترمووود فنلاند در قسمت‌های قبلی، اگر در این مرحله عملکرد خوبی نداشته باشد ممکن است تمام تلاش و زحمات این کشور از بین برود؛ چراکه فرآیند تولید بخشی بسیار مهم و جدی خواهد بود.

در این مرحله یکی از اساسی‌ترین قسمت‌ها حرارت دادن به چوب است. این حرارت باید به‌طور یکنواخت و متعادل به چوب وارد شود تا ظاهر چوب دچار آسیب نشود؛ همچنین در این فرآیند وجود اکسیژن می‌تواند بسیار مشکل‌ساز باشد؛ به غیر از موارد گفته شده، کنترل رطوبت نیز یک مسئله پر اهمیت است و باید به آن توجه شود.

مواردی که در فرآیند تولید ترمووود انجام می‌شوند به عنوان استاندارد برای تمامی چوب‌ها، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. چوبی بهتر است که این فرآیند را در بهترین شرایط گذرانده باشد. فنلاند خوشبختانه در این قسمت نیز عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت.

اگر فرآیند تولید به خوبی پیش برود و ترمووود تولید شده استاندارد بالایی داشته باشد، می‌توان از آن در انواع محصولات استفاده کرد و مشکلی ندارد. در مقابل استاندارد پایین چوب ترمووود، باعث می‌شود تا نتوانیم از این چوب در اغلب محصولات استفاده کنیم. ایران متاسفانه در فرآیند تولید این نوع چوب بسیار ضعیف عمل می‌کند؛ بنابراین ترمووود ایرانی در ساخت محصولات چوبی که در محیط باز قرار خواهند گرفت، استفاده نمی‌شود.
 

images_1709406196_65e377f40c809.jpg

مقایسه ترمووود ایرانی و فنلاندی از نظر ظاهر و قیمت

در قسمت‌های قبل گفته شد که حرارت دادن به چوب ترمووود، اهمیت بالایی دارد. این حرارت در ظاهر چوب، بسیار تاثیرگذار است. چوب‌های فنلاندی به دلیل حرارت استاندارد، ظاهری تیره رنگ دارند که اغلب بدون تغییر باقی خواهند ماند. در مقابل، چوب‌های ایرانی متاسفانه به دلیل اینکه در مجاورت حرارت متعادل قرار نمی‌گیرند، رنگ مناسبی ندارند و در شرایط متفاوت ممکن است تغییر رنگ دهند. این مسئله باعث می‌شود تا چوب فنلاندی از چوب ایرانی بهتر باشد.

ظاهر ترموود فنلاندی همچنین به‌دلیل رشد در بهترین مناطق، صاف و یکدست بوده و مرتب است. این موضوع باعث می‌شود تا محصولات ساخته شده از این ترمووود، مرغوب‌تر باشد و ظاهری فاخر داشته باشد اما ترمووودهای ایرانی، شرایط رشد مناسبی ندارند؛ به‌همین دلیل ظاهر آن‌ها یکدست نیست و علاوه‌بر آن، به‌دلیل حرارت نادرست، شکستگی و ترک‌های بسیاری نیز دارند؛ در نتیجه محصولات ساخته شده از این چوب بسیار بی‌کیفیت هستند و ظاهری زیبا نخواهند داشت.

قیمت ترمووود به شدت به کیفیت آن بستگی دارد؛ همچنین مواد مورد استفاده در این چوب بر روی قیمت موثر هستند. با توجه به توضیحات داده شده به‌دلیل اینکه ترمووود فنلاندی بسیار مرغوب‌تر از ترمووود ایرانی است، طبیعی است که قیمت آن نیز از چوب ایرانی بالاتر باشد؛ البته باید به این نکته توجه کنید که طول عمر ترمووودهای فنلاندی بسیار بالا است؛ به‌همین‌ دلیل پرداخت هزینه بیشتر در ابتدا، به جهت طول عمر بیشتر چوب فنلاندی، کاری منطقی و درست خواهد بود.

نتیجه گیری

استفاده ترمووودها برای ساخت محصولات متفاوت، باعث شده تا این چوب مورد توجه قرار گرفته و مهم شود؛ به دلیل این‌که استفاده از این چوب‌ها اغلب هزینه‌های بالایی خواهد داشت، لازم است تا قبل از اقدام برای استفاده از این ترمووودها، بهترین آن‌ها را شناخته و از آن استفاده کنید.

در مطلب فوق به مقایسه ترمووود ایرانی با فنلاندی پرداختیم. در ابتدا راجب کیفیت این دو چوب صحبت کردیم. در قسمت بعد مواد اولیه استفاده شده در ساخت این چوب‌ها، مورد ارزیابی قرار گرفت و در ادامه، به مقایسه فرآیند تولید ترمووودهای ایرانی و فنلاندی پرداختیم. در آخرین قسمت این ۲ چوب را از نظر ظاهر و قیمت مقایسه کردیم؛ در نتیجه، این بررسی‌ها مشخص کردند که ترمووودهای فنلاندی بسیار بهتر از نوع ایرانی این چوب هستند و استفاده از آن‌ها برای شما، بهتر خواهد بود. برای خرید این دو محصول می توانید همین حالا وارد سایت شوید و اقدام به ثبت سفارش نمایید. https://rahawood.com

آدرس دفتر مرکزی رهاچوب :

تهران-سعادت آباد-بلوار ۲۴متری- خیابان سوم شرقی-پلاک ۳۵- طبقه چهارم- واحد ۴۰۴

برای برقراری ارتباط با مسئولین فروش و فنی ترمووود رها از طریق شماره های زیر و یا فرم تماس استفاده نمایید.

شماره موبایل: ۷۳ ۱۵ ۳۷۲ ۰۹۱۲

تلفن دفتر :  ۶۲ – ۵۷ ۲۴ ۳۶ ۲۲ – ۰۲۱

واتس آپ : ۰۹۹۰۵۳۹۰۳۴۱

فکس : ۹۶ ۷۸ ۳۸ ۲۲ – ۰۲۱

آدرس کارخانه رها چوب:

شهرک صنعتی پرند – میدان صنعت – بلوار صنعت – کوچه نور


 

کد خبر: ۲۷۶٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha