۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
پر شدگی ۴۶ درصدی سدهای کشور| بارندگی ها ۱۴ درصد کمتر شد
سخنگوی صنعت آب در گفتگو با بازار:

پر شدگی ۴۶ درصدی سدهای کشور| بارندگی ها ۱۴ درصد کمتر شد

بزرگ زاده میزان پر شدگی سدهای کشور را ۴۶ درصد اعلام کرد و افزود: موجودی سدها در مقایسه با سال گذشته حدود ۳ درصد و مقدار بارندگی ها ۱۴ درصد کاهش یافته است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب در گفتگو با بازار، میزان ورودی سدها از ابتدای سال آبی جدی تا ۱۲ اسفند را ۱۱.۶۸ میلیارد مترمکعب اعلام کرد و افزود: میزان ورودی در مقایسه با عدد ۱۳.۳ میلیارد مترمکعبی در سال گذشته کاهش ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

او همچنین از افزایش ۲۱ درصدی خروجی سدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای سال آبی تا حالا چیزی حدود ۱۰.۵ میلیارد مترمکعب آب از سدهای کشور خارج شده این در حالی است که خروجی سدها در سال گذشته ۸.۷ میلیارد مترمکعب بوده است.

سخنگوی صنعت آب همچنین پر شدگی سدهای کشور را به طور متوسط ۴۶ درصد اعلام کرد و افزود: موجودی سدهای کشور هم اکنون ۲۲.۸ میلیارد مترمکعب است که در مقایسه باموجودی ۲۳.۷ میلیارد مترمکعبی سال گذشته ۳ درصد کمتر است.

ارتفاع کل ریزش های جوی کشور را ۱۱۴.۱ میلی متر بوده است. میزان باندگی ها نسبت به متوسط دراز مدت حدود ۲۵ درصد و نسبت به سال گذشته حدود ۱۴ درصد کاهش را نشان می دهد

او همچنین ارتفاع کل ریزش های جوی کشور را ۱۱۴.۱ میلی متر اعلام کرد و افزود: میزان باندگی ها نسبت به متوسط دراز مدت حدود ۲۵ درصد و نسبت به سال گذشته حدود ۱۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

به گفته بزرگ زاده، متوسط دراز مدت ۵۰ ساله چیزی حدود ۱۵۱.۸ میلی متر و متوسط بارندگی سال گذشته ۱۳۳.۲ میلی متر بوده است.

او با اشاره به اینکه بیشترین کاهش بارندگی ها مربوط به استان بوشهر بوده است، افزود: مقدار بارندگی ها در این استان حدود ۶۸ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته حدود ۶۸ درصد کاهش یافته است. مقدار بارندگی ها در این استان از ۲۹۵ میلی متر در سال گذشته به ۹۴.۱ میلی متر در امسال رسیده است.

کد خبر: ۲۷۶٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha