۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
ظرفیت اسکان مسافر و گردشگر در استان کردستان به ۶۵۰۰ نفر رسید
معاون مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

ظرفیت اسکان مسافر و گردشگر در استان کردستان به ۶۵۰۰ نفر رسید

سنندج – وطن دوست، معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: در حال حاضر ظرفیت پذیرش و اسکان مسافر و گردشگر در این استان به شش هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

آرمان وطن دوست در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان در زمینه گردشگری، بیان کرد: کردستان در زمینه های مختلف تاریخ، طبیعی و فرهنگی دارای جاذبه های زیادی برای ورود مسافر و گردشگر است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی چند سال اخیر زیرساخت های خوبی در راستای جذب و پذیرش مسافر و گردشگر در استان کردستان ایجاد شده است و این روند با ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی به صورت جدی دنبال و پیگیری می شود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی کردستان افزود: هم‌ اکنون ۵۸ مرکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمان‌پذیر و ٤٣ اقامتگاه بوم‌گردی در سراسر استان کردستان مهیای پذیرش و اسکان مسافر و گردشگر در طول ایام سال می باشد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش مسافر و اسکان آنها در استان کردستان، یادآور شد: در راستای اقدامات صورت گرفته و با توسعه زیرساخت ها و مراکز اقامتی، ظرفیت اسکان بیش از شش ‌هزار و پانصد نفر در شبانه ‌روز در این استان وجود دارد.

وطن دوست با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در استان در خصوص ورود مسافران نوروزی به استان کردستان، افزود: با توجه به افزایش ورود مسافر در ایام نوروز، تلاش خواهیم کرد که با تمهیدات صورت گرفته و همکاری سایر ادارات و بخش خصوصی، ظرفیت پذیرش مسافر را دوبرابر افزایش دهیم.

وی بر تداوم برگزاری جلسات تخصصی دستگاه‌ های مربوطه در این ایام تأکید کرد و گفت: برگزاری جلسه‌ های متعدد و ارائه نظرات، پیشنهادها و ایده ‌های نو از سوی اعضای ستاد خدمات سفر می‌ تواند در خدمات‌ دهی به مسافران و گردشگران در استان موثر باشد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی کردستان با بیان اینکه به‌ منظور تسهیل سفر گردشگران در ایام تعطیلات نوروز ١٤٠٣ هیچ‌ گونه افزایش نرخی در مراکز اقامتی استان نخواهیم داشت، بیان کرد: ۱۳۰ رستوران و مجتمع بین‌ راهی و ۵۶ دفتر خدمات مسافرتی نیز در این ایام آماده خدمت ‌رسانی به مهمانان نوروزی هستند.

وی اظهار کرد: هم ‌افزایی میان سازمان‌ ها و دستگاه‌ ها و تقسیم وظایف بین آن ‌ها سبب نتیجه ‌بخش بودن فعالیت ‌ها و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۶٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha