۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
کاهش ۳۳ درصدی صادرات ترکیه به روسیه طی ماه فوریه ۲۰۲۴
مرکز آمار ترکیه خبر داد؛

کاهش ۳۳ درصدی صادرات ترکیه به روسیه طی ماه فوریه ۲۰۲۴

آمارهای رسمی دولت ترکیه حاکی از کاهش ۳۳ درصدی صادرات این کشور به روسیه طی ماه فوریه در قیاس با بازه زمانی مشابه سال قبل است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ آمارهای رسمی دولت ترکیه حاکی از کاهش ۳۳ درصدی صادرات این کشور به روسیه طی ماه فوریه در قیاس با بازه زمانی مشابه سال قبل است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ترکیه، میزان صادرات این کشور به روسیه طی ماه فوریه ۲۰۲۴ حدود ۱.۱ میلیارد دلار برآورد شده و این در حالیست که این رقم برای فوریه سال گذشته حدود ۲ میلیارد دلار بوده است.

گفته می شود وضع تحریم های اقتصادی جدید آمریکا علیه روسیه و مشکلات ناشی از تسویه حساب های بین المللی میان تجار ترکیه و روسیه از جمله مهمترین دلایل کاهش میزان صادرات ترکیه به روسیه بوده اند.

از رمان وضع تحریم های اقتصادی جدید آمریکا علیه مسکو طی ماه فوریه، بسیاری از بخش های صادرات و واردات این کشور دچار اختلال جدی شده اند. همزمان با ترکیه، تجار هندی نیز از استنکاف شرکت های بزرگ نفتی این کشور برای خرید ذغال سنگ و نفت صادراتی ارزان قیمت روسیه خبر داده اند.

دولت کانادا نیز با وضع مقرراتی جدید، هرگونه خرید الماس صادراتی روسیه از طریق مبادی غیر مستقیم را مصداق بارز دور زدن تحریم های وضع شده علیه مسکو و جرم دانسته است. برخی خبرها نیز حاکی از کاهش میزان صادرات آلومینیوم روسیه است.

کد خبر: ۲۷۶٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha