۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
کاهش ۲۵ درصدی صادرات الماس بوتسوانا| کاهش تقاضا در چین و آمریکا عامل اصلی تضعیف بازار الماس

کاهش ۲۵ درصدی صادرات الماس بوتسوانا| کاهش تقاضا در چین و آمریکا عامل اصلی تضعیف بازار الماس

بانک مرکزی بوتسوانا با انتشار تازه ترین آمار اقتصادی خود، از کاهش ۲۵.۱ درصدی صادرات الماس این کشور آفریقایی طی سال ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ بانک مرکزی بوتسوانا با انتشار تازه ترین آمار اقتصادی خود، از کاهش ۲۵.۱ درصدی صادرات الماس این کشور آفریقایی طی سال ۲۰۲۳ خبر داد.

به گفته بانک مرکزی بوتسوانا، دلیل ریزش چشمگیر صادرات الماس کاهش شدید تقاضا برای این سنگ قیمتی در سال گذشته بوده است. به اعتقاد کارشناسان این بانک، وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی در دو کشور بزرگ خریدار الماس جهان یعنی آمریکا و چین، منجر به تضعیف شدید صادرات الماس آفریقا شده است.

شرکت بزرگ معدنی «دبسوانا» که بزرگترین استخراج و صادر کننده الماس در بوتسوانا محسوب می شود، در تازه ترین گزارش آماری خود از فروش ۳.۴۴ میلیارد دلار الماس در سال ۲۰۲۳ خبر داده و این در حالیست که میزان فروش این شرکت در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴.۵۹ میلیارد دلار اعلام شده بود.

با اینحال، میزان تولید الماس دبسوانا در سال ۲۰۲۳ با دو درصد رشد، به ۲۴.۷ میلیون قیرات افزایش یافته بود. به گفته «ماتشیدیسو کامونا» مدیر ارشد بخش اجرایی دبسوانا، این شرکت قرار است به احتمال زیاد برای سال جاری میلادی از میزان تولید و استخراج الماس خود بکاهد. با اینحال، هنوز مشخص نیست که استراتژی کشورهای آفریقایی به ویژه بوتسوانا برای صادرات الماس و تنظیم قیمت این سنگ قیمتی در بازار چه خواهد بود.

کد خبر: ۲۷۶٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha