۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
نصب ۴۷۲ کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی در تهران و پردیس
از ابتدای سال‌جاری تاکنون رقم خورد؛

نصب ۴۷۲ کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی در تهران و پردیس

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از نصب ۴۷۲ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه‌های پروانه دار از ابتدای سال جاری تاکنون در تهران و پردیس خبر داد.

به گزارش بازار، وحید مرادی نسب با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: باتوجه به وضعیت بحرانی سفره آب زیرزمینی دشت تهران بدلیل افت سطح آب زیرزمینی و برداشت‌های بی رویه و بدون برنامه از آبخوان، به منظور امکان مدیریت منابع آب و کنترل میزان بهره‌برداری از چاه‌های پروانه‌دار و کمک به تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی دشت ضروری است همه چاه‌های پروانه‌دار به کنتور حجمی و هوشمند مجهز شوند.

وی افزود: این امور در راستای انجام تکالیف قانونی و با پیگیری‌های به عمل آمده نسبت به نصب ۴۷۲ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند در سال‌جاری توسط مالکان بر روی چاه‌های مجاز با مصارف، صنعت، خدمات، کشاورزی و خانگی حوزه عملکرد اقدام و این گام مهمی در جهت مدیریت مصرف بر منابع آب زیرزمینی است.

مرادی نسب گفت: نصب کنتور بر روی چاه‌ها یکی از پروژه‌های مهم طرح تعادل‌بخشی بوده که امور منابع آب تهران و پردیس در جایگاه حاکمیتی خود این پروژه را جهت مدیریت منابع آب شهرستان پیگیری ویژه خواهد کرد.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس در پایان گفت: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

کد خبر: ۲۷۶٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha