۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۸
نیمی از نمایندگان استان سمنان در مجلس تغییر کردند
با رای مردم؛

نیمی از نمایندگان استان سمنان در مجلس تغییر کردند

سمنان- نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون نشان می دهد که در دو حوزه انتخابیه از چهار حوزه استان سمنان چهره های جدیدی وارد مجلس شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، نتایج قطعی شمارش آرادی انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو سه حوزه انتخابیه استان سمنان تاکنون اعلام شده و تنها در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی است که نتایج به صورت کامل اعلام نشده اما با توجه به اختلاف آرای نامزدها در این حوزه هم تکلیف مشخص است.

درحوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه عباس گلرو که هم اکنون هم نماینده این حوزه در مجلس محسوب می شود، توانست بیشترین آرا را کسب کند. وی با ۲۹ هزار و ۴۵۷ رأی از حوزه سمنان و مهدیشهر و سرخه راهی خانه ملت شد.

هنوز البته درصد مشارکت مردم در این حوزه انتخابیه به صورت قطعی اعلام نشده اما مجموع کلی آرا ۶۴ هزار و ۶۲۰ بوده است.

در حوزه انتخابیه دامغان علی اکبر علیزاده برمی که او هم نماینده کنونی دامغان است با کسب ۱۱ هزار و ۱۴۷ رأی از مجموع ۳۵ هزار ۲۷۲ رأی دوباره به مجلس راه یافت تا دوره نمایندگی او هشت ساله شود.

در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان نیز «یاسر عربی» با کسب ۱۷ هزار و ۶۸۱ رأی از مجموع ۳۰ هزار و ۹۷۷ رأی مأخوذه منتخب مردم شد تا چهره جدید و البته جوانی راهی مجلس شورای اسلامی شود. قبل از وی اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان بود که اصلا تائید صلاحیت نشد.

در شاهرود و میامی هم احمد عجم تاکنون بیش از ۳۵ هزار و ۸۴۵ را کسب کرده و راهی مجلس شده و علی اصغر خانی با ۲۲ هزار و ۷۵۰ رأی در رتبه دوم جای دارد به این ترتیب در شاهرود و میامی هم چهره‌ای جدید راهی مجلس خواهد شد.

استان سمنان در چهار حوزه انتخابیه خود ۵۳۴ هزار واجد شرایط رای دادن دارد و بنا به اعلام ستاد انتخابات ۴۷.۶ درصد مردم در این رویداد حضور پیدا کردند.

در انتخابات خبرگان اما آیت الله میرباقری شاهرودی نماینده استان سمنان شد و توانست بیشترین میزان رای را کسب کند.

کد خبر: ۲۷۶٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha