۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
کیفیت آب شرب از استانداردهای جهانی بالاتر است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

کیفیت آب شرب از استانداردهای جهانی بالاتر است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: کیفیت آبی که در شبکه‌های توزیع در گستره استان تهران توزیع می‌شود از استانداردهای جهانی بالاتر است.

به گزارش بازار، محسن اردکانی افزود: کل آب‌هایی که در استان تهران برای شرب و بهداشت توزیع می‌شود دارای استانداری بالاتر از استانداردهای جهانی است؛ زیرا در خیلی از کشورها آبی که در شبکه توزیع می‌شود صرفاً برای مصارف بهداشتی است، اما آبی که در گسترده استان تهران توزیع می‌شود، دارای استاندارد شرب هم است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد آب توزیعی در شبکه دارای کیفیتی بالاتر از استاندارد جهانی است، افزود: در استان تهران ۳۸ آزمایشگاه وجود دارد که هر روز از سدها، مخازن و شبکه توزیع و خطوط انتقال نمونه‌برداری و آزمایش انجام می‌دهند؛ علاوه بر این آزمایشگاه‌ها، وزارت بهداشت هم بر کیفیت آب تهران نظارت کرده و آن را تأیید می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان تهران درباره روند خشکسالی در تهران، خاطرنشان کرد: خشکسالی در استان معمولاً دو سال خشکسالی است و بعد چند سال ترسالی رخ می‌دهد، اما اکنون برای نخستین بار است که سومین سال خشک را پشت سر گذاشته‌ایم و الآن نیز چند ماهه از سال چهارم خشک را پشت سر می‌گذاریم.

اردکانی ادامه داد: میانگین بارندگی در استان تهران سالانه ۲۸۰ میلیمتر است، اما سال گذشته ۱۹۰ میلیمتر بارش داشتیم و طبعاً جاهایی که بیشتر از منابع سطحی برای تامین آب استفاده می‌کنند، بیشتر از خشکسالی تأثیر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۵ سد در اطراف استان تهران شامل امیرکبیر و طالقان در غرب و سد لار، لتیان و ماملو در شرق آب مورد را تأمین می‌کنند، گفت: در سال‌های تر ۷۰ درصد آب تهران از منابع سطحی و ۳۰ در صد از منابع زیرزمینی و در سال‌هایی که خشکسالی است ۵۵ درصد زیرزمینی و ۴۵ درصد سطحی تأمین می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه داد: در موقعی که بارندگی‌ها کم می‌شود که الآن دو الی سه سالی است که میزان بارش‌ها کم شده حجم ذخایر سدها نیز کاهش یافته است.

اردکانی بیان کرد: اما ما با منابع آبی که داشتیم کم بارشی را جبران کردیم به طوری که سامانه آب‌رسانی شرق در سال آبی گذشته نسبت به سال قبل از آن ضعیف‌تر بود، اما با مدیریت صورت گرفته جبران شد.

وی مورد مرد وضعیت سد لار، بیان کرد: اخباری که در رسانه‌ها منتشر شده صحت ندارد و سد لار خشک نشده است و با مدیریت صورت گرفته و برداشت کمتر آب الآن نسبت به سال گذشته کمی بهبود یافته است.

مدیرعامل آبفای استان تهران درباره مدیریت مصرف آب خاطرنشان کرد: در تهران ۱.۵ میلیارد مکعب در سال آب توزیع می‌شود، اگر ۲۰ درصد در مصرف مدیریت شود حاصل آن ۳۰۰ میلیون مترمکعب که یک و نیم برابر سد کرج است خواهد شد و با همراهی خوب مردم تابستان سال آینده را بدون دغدغه پشت سر خواهیم گذاشت.

اردکانی درباره طرح جداسازی آب شرب از بهداشت گفت: در قانون توزیع بهینه آب شرب شهری و بهداشتی این موضوع برای شهرهای جدید مورد تأکید است. اینکه این موضوع بخواهد در شهر تهران اجرا شود تهران ۱۸ هزار کیلومتر شبکه توزیع دارد جداسازی آن نیاز به تأمین اعتبار کافی و زمان دارد که فعلاً هم نیازی نیست.

کد خبر: ۲۷۵٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دیده بان IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      ای کاش در این ازمایشگاهها اب شرب شهر همدان را هم ازمایش میکرد ید پر از نیترات است و سختی ان ۹۰۰ میباشد