پرتاب موفقیت آمیز ماهواره پارس۱| صنعت فضایی کشور در مسیر توسعه پُرشتاب به جلو می رود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد

پرتاب موفقیت آمیز ماهواره پارس۱| صنعت فضایی کشور در مسیر توسعه پُرشتاب به جلو می رود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ماهواره پارس۱ با موفقیت پرتاب شد، گفت: در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی با کشورهای مختلف، امروز شاهد پرتاب این ماهواره بودیم.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور روز پنجشنبه در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: ماهواره پارس ۱، یک ماهوراه سنجش تصویربرداری است که به طور کامل در داخل کشور توسط کارشناسان و با همکاری شرکت های دانش بنیان در پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده است.

وی افزود: بعد از پرتاب، این ماهواره به جمع ماهوارهای سنجش کشور اضافه می شود و از تصاویر و داده ها می توانیم برای کاربردهای گوناگون استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: پرتاب ماهواره امروز هدیه وزارت ارتباطات و متخصصان در صنعت فضایی کشور برای مردم ایران بود که امیدواریم با دعای خیر آنان این مسیر را پرشتاب ادامه دهیم.

زارع پور با بیان اینکه در ۲ سال و یک ماه گذشته، ۱۲ پرتاب ماهواره انجام شده است، گفت: این تعداد، بیش از یک دهه پرتاب است که از سال ۹۰ تا تیرماه ۱۴۰۰ داشته ایم، این مسیر ادامه خواهد داشت برای سال آینده نیز رویدادهای فضایی متعددی پیش بینی کرده ایم.

وی تاکید کرد: صنعت فضایی کشور در مسیر توسعه خود پر شتاب به جلو می رود تا بتوانیم جایگاه کشورماه را در این صنعت ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه ماهواره برها و پایگاه های پرتاب در داخل کشور داریم، یادآور شد: پایگاه های فعلی امکان تزریق ماهواره در مدارهای خورشیدی هشت درجه ندارد در همین راستا بزرگترین پایگاه غرب آسیا را در جنوب کشور می سازیم، ساخت آن در همین دولت آغاز شده است و اولین پرتاب را سال آینده یا حداکثر تا پایان این دولت، از این پایگاه انجام خواهیم داد تا امکان تزریق ماهواره در مدارهای مختلف فراهم شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره های مختلفی آماده شده است که نمونه آن ظفر و طلوع هستند، همچنین ماهواره هایی از بخش خصوصی برای اولین بار وارد تولید ماهوراه کرده ایم، در همین راستا با بخش خصوصی قراردادهایی برای خرید تضمینی داده های فضایی امضا کرده ایم که ماهوراه های آنها سال آینده پرتاب می شود.

وی ادامه داد: منظومه شهید سلیمانی را داریم که سال آینده ماهواره های آنها آماده پرتاب می شود، سال آینده سالی پربار برای صنعت ماهواره کشور است.

کد خبر: ۲۷۵٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha