۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
آغاز اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری
وزیر تعاون خبر داد

آغاز اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری

وزیر تعاون گفت: نزدیک‌ به ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر مشمول ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت شده‌اند که در فاز نخست این طرح تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت.

به گزارش بازار، صولت مرتضوی عصر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری مربوط به اعلام فراخوان «ثبت‌نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر» در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت افزود: این جلسه برای بیمه مادران روستایی و عشایری است که توفیق مادری برای سه فرزند را دارند.

این عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان‌کرد: یکی از شعارهای دولت سیزدهم و یکی از راهبردهای برنامه‌ای آن موضوع عدالت اجتماعی است که تکافل اجتماعی یکی از شاخه‌های آن است. در حوزه تکافل اجتماعی در دومین سالی که از تصدی این دولت می‌گذرد اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه‌داد: تقویت منابع نهادهای حمایتی به منظور تحت پوشش قرار دادن کسانی که پشت نوبت کمیته امداد امام خمینی (ره) یا بهزیستی قرار گرفتند، به منظور پوشش حداکثری به صورت روزشمار هیچ مددجوی تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امام حضرت امام را در نوبت نداریم و به روز به متقاضیان پاسخگویی می‌شود.

وزیر تعاون تاکید کرد: بحث افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مدنظر بود که در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزوده شد. تعداد کسانی که در طول ۲ سال و نیم دولت سیزدهم تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند که تعداد آن‌ها بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آحاد مختلف جامعه است.

وی اضافه‌کرد: از اقدامات موثر دیگری که در دولت انجام شده، افزایش یارانه‌ها و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است. از ابتدای سال دولت تصمیم گرفت کالابرگ الکترونیکی را در راستای اجرای قانون عملیاتی کند. به‌طور تدریجی زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری تامین شد و از دهه فجر امسال به صورت گسترده اجرایی شد.

وزیر تعاون افزود: بر اساس آخرین آمار معاونت رفاه، تاکنون افزون بر ۱۵ میلیون خانوار از مجموع ۲۰ میلیون خانوار از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده‌اند. همچنین ۱۸ میلیون تراکنش به این واسطه انجام شده است. اگر بعد خانوار را ۳.۳ نفر محاسبه کنیم حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان ۶۰ میلیون نفری که در دهک‌های یک تا هفت درآمدی قرار دارند توانسته‌اند از یارانه خود در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

وی گفت: حدود ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر مشمول ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت شده‌اند که قرار است تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند.

کد خبر: ۲۷۵٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha