۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
پروژه تأمین خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی:

پروژه تأمین خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تکمیل پروژه تأمین و افزایش ظرفیت واحد بودارکننده پالایشگاه اول از پالایشگاه سوم پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش بازار، احمد باهوش گفت: پروژه تأمین خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول از پالایشگاه سوم با اقدام‌های شاخص و نوآوری، با هدف افزایش ظرفیت واحد بودارکننده در کوتاه‌ترین بازه زمانی با موفقیت راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: با انجام موفقیت‌آمیز این پروژه، تولید کنونی ۵۵۰ تن در سال به سالانه ۸۰۰ تن می‌رسد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در این پروژه بسیار مهم و راهبردی بیش از ۱۶۰۰ متر خط لوله طراحی و اجرایی شده و خوراک این واحد از میعانات گاز پالایشگاه سوم تأمین می‌شود.

باهوش توضیح داد: این واحد بودارکننده گاز، دومین واحد بودارکننده گاز در دنیا و نخستین واحد بودارکننده در خاورمیانه است.

وی ادامه داد: انتظار است با تلاش و کار شبانه‌روزی کارکنان، با دریافت خوراک از پالایشگاه سوم پارس جنوبی بتوانیم ظرفیت را تا ۴۰، ۴۵ درصد افزایش دهیم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی: این واحد در سال نخست (۱۳۹۷)، ۳۵ تن تولید داشت و تولید آن در سال دوم به ۱۲۵ تن، سال سوم به ۴۳۴ و سال چهارم (۱۴۰۰) به ۴۹۴ تن رسید و از ابتدای امسال تا پایان‌ دی‌ماه ۴۲۵ تن تولید به ثبت رسیده است.

باهوش بیان کرد: انتظار داریم با انجام اقدام‌های شاخص تکمیلی و مهم در این پروژه، سال آینده به تولید ۶۳۶ تن ماده بودارکننده و به ظرفیت بالای هزار تن برسیم.

وی اظهار کرد: ۲۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه و سرمایه‌گذاری شده و در بازه زمانی یک ساله، ۶۰ میلیارد تومان، حدود یک میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی اقتصادی در پی دارد.

کد خبر: ۲۷۵٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha