۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
اجازه واگذاری اصولی پروژه های بزرگ به بخش خصوصی داده نمی شود
یک نماینده مجلس:

اجازه واگذاری اصولی پروژه های بزرگ به بخش خصوصی داده نمی شود

نماینده مجلس با اشاره به لزوم واگذاری پروژه های اقتصادی بزرگ اقتصادی تحت تملک دولت و حاکمیت، گفت: برخی از ارگانها دست بر پروژه ها گذاشته و اجازه واگذاری نمی دهند.

جلال محمودزاده نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار، درباره اینکه چه بخش ها، ارگان ها یا ادارات در تولید محصولات کشاورزی نقش دارند که می توانند با برون سپاری بخش های تحت تملک خود به بخش صنعت و کشاورزی کشور کمک کنند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی، شرکت و کشت و صنعت هایی در اختیار دارد که در بخش تولید حضور دارند و محصولات را عرضه می کنند.

وی تصریح کرد: همچنین کمیته امداد امام، برخی از بانک های عامل و ... نیز در پروژه های کشاورزی کشور شراکت دارند که خود محصولات را عرضه می کنند. مهم اینجاست که دولتی بودن این شرکت ها و حضورشان نه تنها به رفع مشکلات کمکی نمی کند، بلکه شاید مشکل ساز نیز باشند؛ به طور مثال شرکت صنعتی بارز از زیرمجموعه های شستا(شرکت های سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) است که در بخش صنعت حضوری پررنگ داشته ولی ناموفق بوده است. یا مثلا شرکت نساجی جمعیت هلال احمر وجود دارد که تا کنون بسیار ناموفق، ورشکسته و زیان رسان بوده است.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: اگر این بخش های صنعتی و کشاورزی ادارات و ارگان های دولتی و حکومتی به قیمت عادلانه و واقعی به بخش خصوصی واگذار شوند، می تواند کمک بسیاری به اقتصاد کشور کند. البته نه مانند واگذاری های قبلی که از تعدادی کشت و صنعت ها، پتروشیمی ها و ... سو استفاده شد؛ به گونه ای که بخش های مهم صنعتی اقتصادی کشور به افرادی از بدنه اجرایی دولت و سایر قوا واگذار شد که در پی آن آسیب های بسیاری به کشور وارد آورد.

محمودزاده تصریح کرد: اگر مجموعه های اقتصادی تحت تملک گرفته ارگان های نامبرده به بخش خصوصی واگذار شود، فعال تر خواهند شد؛ در نتیجه تولید آنها بیش تر و خروجی محصول آنان بالاتر خواهد رفت و بازاریابی این محصولات به نحو بهتری انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ولی متأسفانه برخی از شرکت های تولیدی دولتی، ارگان ها و ... دست بر پروژه ها گذاشته و اجازه واگذاری نمی دهند؛ در حالی که اگر اینها متضرر شوند، دولت باید خسارات آنان را جبران کند.

کد خبر: ۲٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha