۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
کاهش حباب سکه از هفته آینده| حراج عمومی سکه از ۱۳ اسفند آغاز می‌شود
عضو اتحادیه طلا و جواهر:

کاهش حباب سکه از هفته آینده| حراج عمومی سکه از ۱۳ اسفند آغاز می‌شود

عضو اتحادیه طلا و جواهر گفت: واگذاری سکه طلا از طریق حراج در تالار طلای مرکز مبادله ایران باعث کاهش حباب سکه می شود.

به گزارش بازار، محمد کشتی آرای عضو اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: امروز اطلاعیه جدیدی مبنی بر حراج سکه از طریق ثبت نام در سامانه مربوطه بانک مرکزی منتشر شد که نشان می‌دهد این حراج به صورت عمومی خواهد بود و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند در این حراج شرکت و از این طریق سکه دریافت کنند.

این کارشناس ارشد بازار طلا و سکه بیان داشت: نکته مهم این است که در گذشته عنوان شده بود که سکه‌ها سال ضرب ندارند، یعنی بدون تاریخ خواهد بود که در اطلاعیه جدید بانک مرکزی اعلام شده افرادی که قرار است در حراج روز ۱۳ اسفند شرکت کنند، سکه‌های ضرب سال ۱۳۸۶ را خریداری می‌کنند یعنی تاریخ این سکه‌ها با تاریخ سکه‌های قبلی تفاوتی نکرده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این اطلاعیه آمده است که سکه‌های بدون تاریخ در آینده عرضه خواهد شد که جزئیات آن اعلام می‌شود.

این کارشناس ارشد بازار طلا و سکه تصریح کرد: بنابراین کسانی که متقاضی دریافت این نوع سکه‌ها هستند می‌توانند از طریق سامانه مربوطه ثبت نام و برای دریافت فیزیک طلا به شعب منتخب بانک ملی مراجعه و سکه‌های خود را به صورت فیزیکی دریافت کنند.

کشتی آرای در پایان تاکید کرد: این اقدام جدید بانک مرکزی موجب خواهد شد تا در هفته آینده شاهد ریزش حباب سکه باشیم، زیرا در حال حاضر هر قطعه سکه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حباب دارد که طبیعتا با واگذاری سکه‌های ضرب ۸۶ حباب سکه با کاهش همراه خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۵٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha