۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
راهنمای جامع خرید گز و سوهان اصفهان

راهنمای جامع خرید گز و سوهان اصفهان

، در این مقاله راهنمای جامع خرید گز و سوهان اصفهان در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید بهترین گزینه را با توجه به سلیقه و بودجه خود خریداری نمایید.

به گزارش بازار، در این مقاله راهنمای جامع خرید گز و سوهان اصفهان در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید بهترین گزینه را با توجه به سلیقه و بودجه خود خریداری نمایید. اگر قصد خرید این سوغات خوشمزه را دارید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

گز و سوهان اصفهان:

بسیاری از افراد، اصفهان را به عنوان پایتخت فرهنگی ایران می شناسند. این استان پهناور جاذبه های توریستی زیادی دارد و از همین لحاظ سوغات های آن بسیار شناخته شده می باشند. در این مقاله اطلاعات خوبی پیرامون گز اصفهان ارائه می شود که جزو سوغات اصیل این استان هستند.

- گز اصفهان:

اولن سوغاتی که در راهنمای جامع خرید گز و سوهان اصفهان به آن پرداخته می شود، " گز" است. این سوغاتی از زمان صفویان در ایران رواج یافت و طرفداران بسیاری به دست آورد. این شیرینی خوشمزه از موادی چون گلاب، شکر و تخم مرغ تهیه شده است. گز اصفهان دارای انواع متفاوتی می باشد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

آشنایی با راهنمای جامع خرید گز و سوهان اصفهان

اگر نیاز به یک راهنمای جامع خرید گز و سوهان اصفهان دارید، پیشنهاد می کنیم تا این مقاله را از دست ندهید.

۱. سکه ای:

این نوع گز همانگونه که از نام آن مشخص می باشد شبیه به سکه است. از لحاظ اندازه گز کوچک بوده و درون آن انواع مغزها وجود دارد.

۲. لقمه ای:

ممکن است در زمان خرید گز و سوهان اصفهان، به انواع گزهای لقمه ای برخورد نمایید. این نوع گزها کوچک بوده و به راحتی خورده می شوند. بصورت مکعب مستطیل می باشد و هر یک از آن در نایلون های پلاستیکی می باشد

۳. آردی:

این نوع گز اصفهان در آرد غلتانده می شود و ماندگاری بالایی دارد. بسیاری از افراد به دلیل طعم عالی، به دنبال این نوع گز می باشند.

انواع دیگری از گزها وجود دارند که به نام گزهای سوهانی معروف می باشند. چون گزهای سوهانی ترکیبی از گزاصفهان می باشند با طعم اصلی خود تفاوت زیادی دارند و می توان گفت طعم بسیار دلچسب و خوشمزه ای دارد.

راهنمای جامع خرید گز و سوهان اصفهان

راهنمای جامع خرید گز و سوهان اصفهان به صورت اینترنتی

- سوهان اصفهان:

منظور از خریدسوهان اصفهان در واقع همان سوهان عسلی می باشد که از زمان قاجار مصرف آن بسیار رایج شد. این نوع سوهان به هیچ وجه به دندان نمی چسبد و همین مورد نیز موجب می شود تا افراد زیادی از آن بهره ببرند. میزان قند در این نوع سوهان مناسب است و همین مورد نیز باعث شده که تمام افراد بتوانند از آن بهره ببرند. در ساخت این نوع سوهان از عسل های طبیعی و انواع قند ها استفاده می شود. در حال حاضر شما می توانید در فروشگاه های مربوطه این نوع سوهان را با مغزهای کنجد و پسته بیابید.

نکات مهم در راهنمای جامع خرید گز و سوهان اصفهان:

در راهنمای جامع خرید گز و سوهان اصفهان به نکات مهمی اشاره شده است که بتوانید بهترین سوغات را تهیه نمایید. این موارد به شرح زیر می باشند:

- به رطوبت گز دقت نمایید:

گز و سوهان خوب، باید دارای مقدار مناسبی آب باشند. به صورت کلی بهتر است که حدود ۸ درصد از وزن گز و سوهان را آب تشکیل دهد.

- سفیده تخم مرغ نباید زیاد باشد:

در تهیه گز و سوهان باید از سفیده تخم مرغ استفاده شود. اگر سفیده تخم مرغ زیاد باشد، گز و سوهان مزه ضخم تخم مرغ به خود می گیرند. از همین رو بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای تخم مرغ از پودر سفیده تخم مرغ بهره ببرند.

- دقت نمایید که در گز رس وجود نداشته باشد:

رس کردن عملیات مهمی در پروسه تهیه گز و سوهان است. در این مرحله آب و شکر باید به خوبی با هم مخلوط شوند تا ذرات شکر داخل گز و سوهان مشخص نشوند. به این پروسه رس کردن گز می گویند.

به جز موارد بالا گز و سوهان باید شکل ظاهری خوبی داشته باشند. مواردی که بسیار قهوه ای می باشند یا درون آنها مغز به اندازه کافی وجود ندارند، گزینه های مناسبی نمی باشند.

راهنمای جامع خرید گز و سوهان اصفهان

راهنمای خرید گز و سوهان اصفهان

مزایای گز و سوهان اصفهان:

  • بادام و پسته موجود در گزها و سوهان ها موجب می شوند تا سیستم عصبی به خوبی فعالیت نماید. این مغزها کالری لازم برای بدن را فراهم می کنند و باعث می شوند تا بدن احساس گرسنگی و ضعف نکند.

از کجا گز و سوهان اصفهان را خریداری نماییم؟

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، خرید گز و سوهان اصفهان کار آسانی نمی باشد زیرا باید به موارد زیادی توجه نمود. این بین فروشگاه هایی چون گز کرمانی، صنایع غذایی مغزچین و گزمظفری جزو فروشگاه هایی هستند که اعتبار آنها تایید شده است. از همین رو می توانید برترین سوغات ها را با بهترین کیفیت از آنان تهیه نمایید.

شما در فروشگاه اینترنتی مغزچین می توانید انواع گز و سوهان اصفهان، آجیل، مغزها، پودرنارگیل را با بهترین کیفیت دریافت نمایید. در نظر داشته باشید که این فروشگاه دارای پشتیبانی آنلاین نیز می باشد و می توانید سوالات خود را از این طریق با پشتیبان ها در میان بگذارید.

جهت خرید گز و سوهان اصفهان با قیمت و ارسال کارخانه بصورت تازه میتوانید به فروضگاه صنایع غذایی مغزچین مراجعه کنید تا پس از خرید در سریع ترین زمان محصول سفارش داده شده برای شما ارسال شود.

کد خبر: ۲۷۵٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نوروزی IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      0 0
      باسلام خیلی خوب همه چیزو شرح دادید عالی بود