۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
ناترازی انرژی واحدهای صنعتی مازندران را دچار چالش کرده است
رییس خانه صمت مازندران:

ناترازی انرژی واحدهای صنعتی مازندران را دچار چالش کرده است

ساری- رضوی، رییس خانه صمت مازندران با بیان این که ناترازی انرژی به واحدهای صنعتی فشار وارد کرده است، گفت: این مساله واحدها را در زمستان و تابستان دچار چالش کرده است.

سیدمجتبی رضوی در گفت وگو با خبرنگار بازار با اشاره به ناترازی انرژی افزود: برای جبران این ناترازی به واحدهای صنعتی و تولیدی فشار وارد می‌شود و این امر، واحدها را در زمستان و تابستان دچار چالش کرده است.

رئیس خانه صمت استان مازندران با بیان اینکه برای کاهش این فشار بر واحدهای تولیدی پیش از آغاز فصول تابستان و زمستان جلسات هماهنگی برگزار می‌شود، افزود: طی دو سال گذشته، بحث سوخت جایگزین و یا تامین سوخت ذخیره جزو موارد اساسی مورد نیاز واحدهای صنعتی عنوان شده اما اخیرا بحث اخذ ضمانت‌ نامه و چک صیادی از واحدهای صنعتی مطرح شد که جلسات اعتراضی نیز در این راستا برگزار شده است.

وی با اشاره به مصوبه جلسه ستاد تسهیل و جلسه شورای گفتگو، مبنی بر اینکه اخذ ضمانتنامه و چک صیادی، دستورالعمل داخلی وزارتخانه نفت است و شرکت‌ های پخش فرآورده نفتی این کار را انجام ندهند و اگر مابه التفاتی وجود دارد، بعدا به بحث گذاشته و گرفته شود، گفت: البته ما مخالف اخذ مابه‌ التفاوت هستیم چراکه اعتقاد داریم، پس از فروش جنس‌ مان نمی‌ توانیم مابه‌ التفاوتی از مشتری دریافت کنیم و شرکت نفت یا برق یا دیگر شرکت‌ های خدمات‌ رسان نیز نمی‌ توانند این کار را انجام دهند.

رضوی با اشاره به این مصوبه گفت: شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه شرق آن را پذیرفته و عملیاتی شده است و هماهنگی‌ های لازم نیز در منطقه شرق با واحدهای صنعتی انجام شد که ما از ایشان بسیار سپاسگزاریم اما شرکت پخش فرآورده های نفتی در منطقه غرب این مصوبه را نپذیرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه به دلیل عدم پذیرش این مصوبه توسط شرکت غرب مازندران از سال گذشته، واحدهای صنعتی دچار چالش شده‌اند، افزود: از بسیاری از واحدهای صنعتی ما که برای سوخت ذخیره و جایگزین مراجعه کردند، چک دریافت شد.

رئیس خانه صمت استان مازندران با اذعان بر اینکه برودت هوا در روزهای اخیر واحدهای صنعتی استان را مخصوصا در منطقه آمل، بابل و محمودآباد دچار چالش کرده و گاز آنها کاملا قطع شده، از عدم هماهنگی لازم در این زمینه ابراز تأسف کرد و گفت: سعی داریم تا با نامه به مراجع این مسئله را پیگیری کنیم تا مسئله مشخص شود.

کد خبر: ۲۷۵٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha