۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
آمریکا مجوز افزایش خطوط هوایی چینی را صادر کرد

آمریکا مجوز افزایش خطوط هوایی چینی را صادر کرد

آمریکا با اشاره به عادی سازی بیشتر در روابط تجاری خود با چین اعلام کرد که خطوط مسافربری چینی اجازه خواهند داشت تا ۵۰ پرواز رفت و برگشت هفتگی را به ایالات متحده داشته باشند.

به گزارش بازار، وزارت ترابری آمریکا امروز دوشنبه ضمن اعلام این موضوع خبر داد که با آغاز این روند از روز ۳۱ مارس (۱۲ فروردین)، پروازهای هفتگی از ۳۵ به ۵۰ افزایش خواهند یافت.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که این امر یک گام رو به جلو در عادی سازی بیشتر وضعیت بازار آمریکا- چین است درحالیکه چین نیز در دی ماه حضور گردشگران آمریکایی را تسهیل کرده بود.

پیش از اعمال محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۵۰ پرواز رفت و برگشت به صورت هفتگی از سوی هر کدام انجام می‌شد اما تا اوت ۲۰۲۳ (مرداد- شهریور) ناوگان‌های چینی و آمریکایی هر کدام می‌توانستند تنها ۱۲ پرواز هفتگی بین دو کشور انجام دهند.

این میزان در روز اول سپتامبر (۱۰ شهریور) به ۱۸ پرواز هفتگی و سپس از ۲۹ اکتبر (۷ آبان) به ۲۴ پرواز هفتگی افزایش پیدا کرد. وزارت ترابری آمریکا در ماه نوامبر ۳۵ پرواز هفتگی را برای ناوگان‌های چینی تایید کرد.

«خطوط هوایی برای آمریکا» که نماینده شرکت‌های «امریکن ایرلاینز»، «دلتا ایرلاینز» و «یونایتد ایرلاینز» است و در مجموع ۳۱ پرواز هفتگی به چین را مدیریت می‌کند، اعلام کرد که از رویکرد دولت ایالات متحده بمنظور بازگشایی تدریجی، آرام و متقابل بازار با چین حمایت می‌کند و ضروری است که دولت این رویکرد را ادامه دهد.

کد خبر: ۲۷۵٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha