۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
اعلام آمادگی دولت برای کمک به تولیدکنندگانی که با چالش روبرو هستند
در نشست پیشران‌های اقتصادی مطرح شد

اعلام آمادگی دولت برای کمک به تولیدکنندگانی که با چالش روبرو هستند

در نشست پیشران‌های اقتصادی که با حضور تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر بخش خصوصی و برخی مدیران دولتی برگزار شد، معاون اجرایی رئیس جمهور بر عزم دولت برای حل مسائل اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش بازار، نشست پیشران‌های اقتصادی با حضور تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر بخش خصوصی و برخی از مدیران دولتی در مجمع کارآفرینان ایران با هدف تقویت حوزه گفتمان سازی در توسعه پیشران‌های اقتصادی برگزار شد و کارآفرینان بخش خصوصی به ارائه گزارش برخی از مشکلات و چالش‌های پیش روی خود در این حوزه پرداختند.

در ابتدای این نشست، حمیدرضا غزنوی - دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران - با اشاره به روز اقتصاد کارآفرین و منویات رهبردی در رابطه با اقتصاد مقاومتی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به اهداف و چشم اندازهای مورد نظر، باید صاحب یک برنامه جامع و مدون باشیم.

وی اظهارکرد: پیشنهاد می‌شود، یک سیستم دیدبانی با حضور مدیران، دستگاه‌های دولتی و دانشگاهیان راه‌اندازی و هر ساله گزارش‌های مورد نظر ارئه شود تا بدانیم چه میزان به اهداف اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری در این مبحث نزدیک و در چه بخش‌هایی نتوانسته‌ایم به اهداف خود برسیم و در نهایت با برسی و آسیب شناسی در برنامه‌های پیش رو بتوانیم با تقویت پیشران‌های اقتصادی و توسعه بخش‌های صنعتی و اقتصادی کشور موجبات رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنیم.

در ادامه علی سرزعیم - مدیر مرکز مطالعات راهبردی مجمع کارآفرینان - با اشاره به اقداماتی که دولت می‌تواند برای حمایت از پیشران‌های اقتصادی انجام دهد، گفت: وظیفه دولت ثبات‌بخشی در حوزه اقتصاد کلان است و باید با حمایت از بخش خصوصی، مسیر حرکت اقتصادی کشور را هموار کند تا بخش خصوصی و بنگاه‌های تولیدی بتوانند در مسیر رشد و حرکت روبه جلو قرار گیرند.

همچنین برخی از کارآفرینان برتر به وجود قوانین متضاد اشاره کرده و حذف این قوانین را زمینه ساز دوام صنایع دانسته و بر لزوم اصلاح این قوانین تاکید کردند.

در پایان این نشست محسن منصوری - معاون اجرایی رئیس جمهور - با بیان اینکه تولیدکنندگان و بخش‌های تولیدی کشور در متن جامعه و کشور قرار دارند، گفت: تولیدکنندگان و کارآفرینان فرماندهان اقتصادی کشور هستند و باید برای این بخش خط سبز ایجاد کرد؛ چراکه بخش خصوصی با تمام مشکلات اقتصادی که وجود دارد اقتصاد کشور را حفظ کرده و آن را سرپا نگه داشته‌ است.

وی افزود: عزم دولت برای حل مسائل اقتصادی جدی است و ما در مجموعه دولت این آمادگی را داریم از تولیدکنندگانی که با چالش و محدودیت روبرو هستند، حمایت و برای رفع مشکلات این بخش اقدام کنیم.

کد خبر: ۲۷۵٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha