۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
قیمت هر کیلو خرید حمایتی مرغ زنده درب واحد مرغداری ۵۸ هزار تومان شد
وزارت جهاد کشاورزی:

قیمت هر کیلو خرید حمایتی مرغ زنده درب واحد مرغداری ۵۸ هزار تومان شد

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: طبق بخشنامه جدید، قیمت هر کیلوگرم خرید حمایتی مرغ زنده درب واحدهای مرغداری ۵۸ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش بازار، این بخشنامه که از سوی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب شده است.

در این بخشنامه آمده است: به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ماه سال ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی به پیشنهاد معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر به‌کارگیری رویکرد جایگزینی سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی در جلسه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ تصویب کرد.

در راستای حمایت از تولیدکنندگان مرغ و به منظور خرید حمایتی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور قیمت مرغ زنده درب واحدهای مرغداری کیلویی ۵۸ هزار تومان است.

تبصره یک: به شرکت پشتیبانی امور دام کشور اجازه داده می‌شود در فرایند خرید برای ذخیره‌سازی از محل تولید داخلی نسبت به پرداخت هزینه‌های حمل و نقل، کشتار و افت کشتار، بسته‌بندی، شیرینگ پک، انجماد، انبار، نگهداری و ذخیره‌سازی اقدام کنند.

هزینه‌های تبعی مذکور بر اساس عرف بازار در روز خرید جز هزینه‌های قطعی شرکت است.

تبصره دو: وزیر جهاد کشاورزی به نمایندگی از شورای قیمت‌گذاری مجاز است با توجه به شرایط بازار و در راستای حمایت از تولیدکنندگان و متعادل‌سازی بازار، در مقاطع زمانی مختلف نسبت به تغییر قیمت خرید مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور اقدام کند.

قیمت هر کیلو خرید حمایتی مرغ زنده درب واحد مرغداری ۵۸ هزار تومان شد

کد خبر: ۲۷۵٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha