۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
انعقاد تفاهم‌نامه واگذاری خودرو توسط شرکت عقاب افشان با وزارت کشور
رئیس هیئت‌مدیره گروه تولیدی و صنعتی عقاب افشان خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه واگذاری خودرو توسط شرکت عقاب افشان با وزارت کشور

سمنان- رئیس هیئت‌مدیره گروه تولیدی و صنعتی عقاب افشان از انعقاد تفاهم‌نامه واگذاری خودرو توسط شرکت عقاب افشان با وزارت کشور خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه دو هزار دستگاه اتوبوس، یک هزار دستگاه مینی‌بوس و دو هزار شاسی توسط این شرکت واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالله اکبری راد بعدازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران از انعقاد تفاهم‌نامه واگذاری دو هزار دستگاه اتوبوس، یک هزار دستگاه مینی‌بوس و دو هزار شاسی توسط شرکت عقاب افشان با وزارت کشور از محل طرح نوسازی و تهاتر نفت و اوراق مشارکت خبر داد و اظهار داشت: افزون بر دو هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۵ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در شرکت عقاب افشان مشغول به کار هستند.

وی بابیان اینکه ۹۵ درصد از بازار اتوبوس برون‌شهری و ۶۵ درصد بازار اتوبوس درون‌شهری کشور را شرکت عقاب افشان  تأمین می‌کند، افزود: ایران از کشورهای پیشرو در نوسازی ناوگان ریلی در منطقه است.

تولید روزانه ۱۲ دستگاه اتوبوس شهری و بین شهری
رئیس هیئت‌مدیره گروه تولیدی و صنعتی عقاب افشان خاطرشان کرد: در سال جاری ۲۸۵ اتوبوس شهری از سوی شرکت عقاب افشان به شهرداری‌های اصفهان، مشهد، یزد و کرج تحویل شد و این روند ادامه می‌یابد.

اکبری راد با اشاره به اینکه تعهدات مالی این تفاهم‌نامه از طریق نوسازی، تهاتر نفت، اوراق مشارکت خواهد بود، اضافه کرد: عقاب افشان بزرگترین تولیدکننده اتوبوس شهری و بین شهری در بخش خصوصی کشور است که با ۶۰ سال  سابقه در زمینه تولید انواع اتوبوس فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی  ظرفیت تولید روزانه ۱۲ دستگاه اتوبوس شهری و بین شهری را دارد، یادآور شد:  اکنون به دلیل فشار خارجی و تحریم ها روزانه دو تا سه دستگاه تولید می‌کند.

رئیس هیئت‌مدیره گروه تولیدی و صنعتی عقاب افشان گفت: براساس آمار اکنون ۲۵ واحد صنعتی در شهرک صنعتی بزرگ سمنان به طور مستقیم با شرکت عقاب افشان همکاری دارند و این شرکت بزرگ اتوبوس سازی کشور بازار هدف اصلی این واحدهای کوچک صنعتی و در حقیقت فعالیت و رونق اتوبوس سازی به نوعی رونق بخش چرخه حیات واحدهای وابسته آن است.

کد خبر: ۲۷٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha