۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
ترامپ با شکست نیکی هیلی، پیروز انتخابات درون‌حزبی در کارولینای جنوبی شد

ترامپ با شکست نیکی هیلی، پیروز انتخابات درون‌حزبی در کارولینای جنوبی شد

دونالد ترامپ قاطعانه «نیکی هیلی» را در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت کارولینای جنوبی شکست داد و روند پیروزی خود را در ریاست‌جمهوری آمریکا افزایش داد.

به گزارش بازار، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق ایالت متحده با وجود اتهامات قضایی زیاد و موقعیت نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد به عنوان نامزد بومی کارولینای جنوبی که دو دوره به عنوان فرماندار پیروز این ایالت شد، به طور گسترده‌ای در این ایالت نیز مورد حمایت هم حزبی های خود قرار گرفت.

بر اساس گزارش‌ها، ترامپ با کسب ۵۹.۸ درصد آراء در مقابل ۳۹.۵ درصد برای هیلی، پیروز ایالت کارولینای جنوبی شد.

رویترز خاطرنشان کرد که این «پیروزی بزرگ» ترامپ درخواست‌های متحدان او را تقویت کرد که هیلی آخرین رقیب جمهوری‌خواه باقی‌مانده او، باید از رقابت خارج شود.

هیلی در مورد سهم رای خود گفت: ۴۰ درصد جمعیت کوچکی نیست. تعداد زیادی رای دهنده در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان وجود دارند که می‌گویند یک جایگزین می‌خواهند.

دونالد ترامپ تا کنون پیروز پنج رقابت مقدماتی درون حزبی جمهوری‌خواهان در ایالت‌های آیووا، نیوهمپشایر، نوادا، جزایر ویرجین و اکنون کارولینای جنوبی ایالت زادگاه نیکی هیلی که چند سال متوالی فرماندار آن بود، شده است.

هیلی پیشتر و در آستانه انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در کارولینای جنوبی، حملات شدیدی را علیه ترامپ و بایدن انجام داده بود و آنها را «پیرمردهای بدخلق» خطاب کرد.

از سوی دیگر، ترامپ به تازگی در یک گردهمایی انتخاباتی بار دیگر به رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا و کابینه او تاخت و گفت: «اگر بایدن و اراذل او در سال ۲۰۲۴ پیروز شوند، بدترین اتفاقات پیش خواهد آمد.»

کد خبر: ۲۷۵٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha