۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
تلاش برای اصلاح الگوی مصرف در صنعت ساختمان منطبق با اقلیم
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد

تلاش برای اصلاح الگوی مصرف در صنعت ساختمان منطبق با اقلیم

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تلاش برای اصلاح الگوی مصرف در صنعت ساختمان منطبق با اقلیم مناطق مختلف کشور را از جمله سیاست‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری افزود: هم‌اکنون فناوری‌های‌ صنعتی‌سازی ساختمان با رعایت الگوهای مصرف بهینه در زمینه‌ تولید مصالح و کاربرد آن‌ها در ساخت‌وساز، مورد توجه و تاکید مهندسان و دست‌اندرکاران ساخت‌وساز است.

این مسوول در ادامه با تبریک روز مهندس در خصوص نقش مهندسان در ارتقای تاب‌آوری شهری و همچنین ارتقای تاب‌آوری مدهای مختلف حمل و نقلی، گفت: مفهوم توسعه با ساخت‌وساز عجین شده است و بدون احداث زیرساخت‌های عمرانی، اهداف توسعه کشور تحقق نمی‌یابد.

وی بیان‌داشت: مهندسان به‌عنوان زاینده تفکرات و دانش و اندیشه‌های منطقی، نقش مهمی در عینیت بخشیدن به اهداف توسعه کشور دارند و ازاین‌رو، آموزش مهندسان مجرب و حرفه‌ای بر پایه علوم و دانش روز از مهم‌ترین رسالت‌های آموزشی در کشورهای پیشرفته و از جمله کشورمان ایران، محسوب می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه همانگونه که پزشکان نقش اصلی در سلامت جامعه ایفا می‌کنند، مهندسان با فعالیت در توسعه زیرساخت‌های عمرانی و صنعتی، عامل پویایی انسان‌ها در محیط‌های مختلف و متنوع جوامع به شمار می‌روند، توضیح‌داد: مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی به‌عنوان اصلی‌ترین مرکز تحقیقاتی در زمینه ارتقای دانش مهندسی در حوزه راه و شهرسازی، رسالت بسیار بزرگی بر دوش دارد و تاکنون نیز گام‌های بزرگی در این‌ زمینه برداشته است.

حیدری تصریح کرد: به‌طور قطع، ارتقای دانش مهندسی با رعایت اخلاق حرفه‌ای، راهی به‌سوی توسعه پایدار در صنعت ساخت و ساز کشور است و این اطمینان وجود دارد که با همدلی، صداقت، تلاش و پشتکار همه‌ مهندسان، شاهد ارتقای تاب‌آوری در عرصه‌های مختلف کشور باشیم.

کد خبر: ۲۷۵٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha