۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
بازگشت بیش از ۷ هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید
معاون اجرائی رئیس جمهور اعلام کرد

بازگشت بیش از ۷ هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید

معاون اجرائی رئیس جمهور گفت: نوع ورود دولت برای حل مسائل به صورت سیاستی، مدیریتی و گاهی از جنس تامین مالی واحدهای تولیدی است توانسته ایم بیش از ۷ هزار واحد راکد را فعال کنیم.

به گزارش بازار، محسن منصوری معاون اجرائی رئیس جمهور درباره اقدامات دولت در زمینه احیای واحدهای تولیدی و بازگرداندن به چرخه تولید کشور گفت: گاهی باید فرایندی را اصلاح کنیم طوری که در دستگاه‌های مرتبط با برگزاری جلسات کارشناسی، فرایند را تدوین می‌کنند و گاهی از جنس اصلاح برخی نرم افزارها، سیاست‌ها و قواعد بالادستی است.

وی افزود: برخی از موارد هم مصداقی است که جزئیات آن را عارضه یابی می‌کنند و مدیریت مسئله را برعهده می‌گیرند؛ در دولت ذیل معاون اول رئیس جمهور مجموعه‌ای با عنوان ستاد احیای واحدهای راکد و نیمه فعال ایجاد شده است، تمرکز این مجموعه با همکاری استانداران و واحدهای مختلف در حوزه صنعت و معدن به روی واحدهای تولیدی است که به هر دلیل نیمه فعال یا راکد شده اند.

منصوری ادامه داد: کارشناسان به صورت موردی به واحدهای تولیدی مراجعه می‌کنند که دچار مشکل شده اند؛ گاهی واحدهای تولیدی با مشکل تامین مالی مواجه هستند، گاهی مسئله مدیریت وجود دارد یا در بازار خللی ایجاد شده است، کارشناسان عارضه یابی کرده و برای حل مشکلات اقدام می‌کنند.

معاون اجرائی رئیس جمهور گفت: نوع ورود دولت برای حل مسائل به صورت سیاستی، مدیریتی و گاهی از جنس تامین مالی واحدهای تولیدی است و توانسته ایم بیش از ۷ هزار واحد را در دولت سیزدهم فعال کنیم که از دستاوردهای بزرگ دولت به شمار می‌آید.

وی افزود: در سال آینده هم احیای واحدهای تولیدی راکد یا نیمه فعال در دستور کار دولت قرار دارد و از طرفی مقام معظم رهبری در طول چند سال گذشته نام گذاری شعار سال را با عناوین اقتصادی لحاظ کرده اند و امسال هم با عنوان رشد تولید و مهار تورم صدر مطالبات و دستورات ایشان بود و دولت بر روی این موضوع متمرکز شده است.

منصوری ادامه داد: تمام دولت به عنوان یک ستاد خدمت رسان در حوزه صنعت و معدن و مجموعه تولید فعال خواهد بود چه مجموعه‌ها و دستگاه‌های تامین کننده مالی از جمله وزارت اقتصاد، مجموعه بانک مرکزی و چه دستگاه‌هایی که نقش تسهیل گری دارند همانند حوزه‌های استاندارد و محیط زیست که ضمن رعایت چارچوب‌ها و ساختارها به تولید کمک کنند تا تولید رونق بگیرد.

وی افزود: بعضی از حوزه‌ها نقش پشتیبان و هماهنگ کننده را دارند مانند معاونت اجرائی که در ستاد دولت مستقر هستند؛ بسیج شده اند تا در ایام پایانی سال و سال جدید تحول بزرگی را در این زمینه ایجاد کنند.

کد خبر: ۲۷۵٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha