۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
نوسان مسکن متاثر از تورم| راه آهن اردبیل مشکل فنی ندارد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

نوسان مسکن متاثر از تورم| راه آهن اردبیل مشکل فنی ندارد

اردبیل- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نوسانات قیمت مسکن متاثر از تورم جامعه است و باید عرضه و تقاضا را در این حوزه به شرایط تعادل برسانیم.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بیش از ۳۰ درصد اشتغال در صنعت ساختمان و مسکن کشور است و در کنار تامین سرپناه مطمئن تلاش بر این است تا اشتغال و تولید مصالح و دیگر ملزومات ساخت مسکن رونق بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مجلس یازدهم با تصویب قانون جهش تولید مسکن اقدامات شایسته ای انجام شد تا دولت سیزدهم که قصد ساخت ۴ میلیون مسکن را دارد در قالب این قانون بتواند به رونق تولید مسکن کمک کند.

بانک‌ها سالانه ۲۰ درصد منابع خود را به حوزه مسکن اختصاص می دهند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون جهش تولید مسکن در سیاست گذاری های کلان، راهبردی و نظارت با محوریت شورای عالی مسکن تاکید شده تا منابع مورد نیاز از طریق صندوق ملی مسکن تامین شود.

بدری الزام بانک ها را به پرداخت تسهیلات مسکن یادآور شد و بیان کرد: بانک ها قرار است ۲۰ درصد منابع خود را سالانه به حوزه مسکن اختصاص دهند تا در مدت چهار سال چهار میلیون مسکن در کشور تولید شود.

وی ادامه داد: کمبود ۵ میلیون مسکن در کشور از این طریق حل شده و ضرورت دارد متناسب با عرضه و تقاضا تعادل در بازار مسکن برقرار شود.

مشکل اساسی در اردبیل عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: در این قانون به الحاق زمین به غیر از اراضی درجه یک و دو کشاورزی تاکید شده که در استان اردبیل نیز با مدیری شایسته راه و شهرسازی اقدامات مناسبی را در حوزه مسکن شاهد هستیم.

بدری ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن را در استان یادآور شد و بیا کرد: مشکل اساسی در این استان عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن است که در روند احداث این پروژه ها تاخیر و تعلل به وجود آورده است.

وی افزایش قیمت مسکن را متاثر از تورم و شرایط اقتصادی جامعه اعلام کرد و گفت: اشتغال و تقویت نظام فنی و مهندسی در این بخش از نقاط قوت صنعت مسکن و ساختمان است.

افتتاح راه آهن نیمه اول سال آینده

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شاه بیت توسعه استان تدارک زیرساخت های ارتباطی به ویژه راه و راه آهن است که این پروژه ریلی استان از سال ۸۴ شروع شده و تا آخر دولت دهم ۳۶ درصد رشد داشته است.

بدری اضافه کرد: این پروژه ریلی در مجلس دهم و یازدهم سرعت بیشتری به خود گرفته و هم اکنون با پیشرفت ۹۶ درصد مراحل پایانی را سپری می کند.

وی افزود: راه آهن مشکل فنی ندارد اما به لحاظ توپوگرافی از پیچیده ترین پروژه های ریلی کشور است و تنها مشکل در تکمیل این پروژه تامین نشدن منابع مالی در سال های گذشته بوده است.

اگر راه آهن به شمال استان وصل نشود ارزش افزوده ای به همراه نخواهد داشت

بدری ادامه داد: بنده معتقدم راه آهن اردبیل – میانه در نیمه اول سال آینده به شکل کامل افتتاح شده و اردبیل به شبکه ریلی کشور متصل می شود.

وی بیان کرد: اگر راه آهن اردبیل به شمال این استان وصل نشود ابتر و ناقص خواهد ماند و ارزش افزوده ای برای استان به همراه نخواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰و توسط کمیسیون تلفیق ردیف اعتباری برای راه آهن اردبیل به پارس آباد در نظر گرفته شد تا طول شبکه راه آهن اردبیل و پارس آباد به ۴۲۵ کیلیومتر ارتقا یابد.

بدری خاطرنشان کرد: از طریق سرمایه گذاری و جلب مشارکت گروه های سرمایه گذاری می توان راه آهن اردبیل – پارس آباد را زودتر از راه آهن رشت – آستارا اجرایی و عملیاتی کرد.

کد خبر: ۲۷۴٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha