۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
اورژانس هوایی متولی ندارد| انتقال بیمار از زاهدان تا تهران ۶٠٠ میلیون| چالش هویتی «ایران ایر»؟
مدیر عامل «ایران ایر»:

اورژانس هوایی متولی ندارد| انتقال بیمار از زاهدان تا تهران ۶٠٠ میلیون| چالش هویتی «ایران ایر»؟

فرزادی‌پور، مدیر عامل ایران ایر گفت: هزینه انتقال بیمار از زاهدان تا تهران ۶٠٠ میلیون تومان است اما هما برنامه دارد که با یک دهم این هزینه بیمار را منتقل کند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: شمس‌الدین فرزادی‌پور امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران موضوع جلسه را به دو بخش مسائل داخلی ایران ایر و ناوگان هوایی تقسیم کرد. اگر چه امروز این نشست خبری با رسانه ها تلاش شده بود که از رسانه های همسو دعوت شود تا مبادا مدیر عامل ایران ایر دچار مشکل در پاسخگویی شود!

امروز این نشست خبری با رسانه ها تلاش شده بود که از رسانه های همسو دعوت شود تا مبادا مدیر عامل ایران ایر دچار مشکل در پاسخگویی شود

ظاهرا این نشست خبری در راستای برخی واکنش ها از مدیر عامل ایران ایر ترتیب داده شده بود. چرا که فرزادی پور مدیر عامل ایران ایر اخیرا مصاحبه مطبوعاتی داشته و جبهه گیری ها او نسبت به پایین بودن قیمت بلیت هواپیما، به سود رساندن ایران ایر در یک و نیم سال گذشته و حذف سوخت یارانه ای، با واکنش بذرپاش وزیر راه و شهرسازی مواجه شده بود. از همین رو در این نشست خبری تلاش شد تا برخی موضوعات مثل سود آور شدن ایران ایر مورد تاکید بیشتری قرار بگیرد و تا حدودی موضوع قیمت بلیت هواپیما تلطیف شود.

حقوق کارکنان هما را دنبال می‌کنم بطوریکه در شش ماه اول میانگین حقوق کارکنان را از ٣ تا ٧ میلیون تومان افزایش دادیم

فرزادی‌پور با اشاره به اینکه مشکلات شرکت هواپیمایی هما از قبل از دو سال پیش آغاز شده است گفت: از روز اول که وارد مجموعه ایران ایر شدم با تجمعات مواجه بودم اما با اقدامات در حوزه نیروی انسانی امروز دیگر این چالش‌ها مرتفع شده اما همچنان موضوع معیشت و حقوق کارکنان هما را دنبال می‌کنم بطوریکه در شش ماه اول میانگین حقوق کارکنان را از ٣ تا ٧ میلیون تومان افزایش دادیم.

مدیر عامل ایران ایر با بیان اینکه از تیر ماه تا به امروز بالغ دو هزار و ٨۴۵ مصوبه توسط هیات مدیریت انجام شده‌ است،ادامه داد: اولویت ایران ایر از ابتدا توسعه ناوگان بوده‌ است و از راهی که به ذهن می‌رسید توسعه ناوگان را دنبال خواهد کرد. تلاش ما این است که تاخیرات و ابطال پروازها به طور مشهود کاهش پیدا کند که کاهش پیدا کرده‌ است.

ایران ایر با یک چالش هویتی مواجه بود که توانستیم امید را به هما برگردانیم

مدیر عامل ایران ایر ادامه داد: در این مدت مدیریت صندوق بازنشستگی هما به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل شد اما همچنان بازنشستگان از برخی از مزایای هما برخوردار می‌شوند. اما موضوعی که بسیار حائز اهمیت است این است که ایران ایر با یک چالش هویتی مواجه بود که توانستیم امید را به هما برگردانیم.

فرزادی پور به راه‌اندازی اورژانس هوایی اشاره کرد و گفت: برنامه «ایران ایر» این است که اورژانس هوایی را راه‌اندازی کند و نسبت به نقل و انتقالات هوایی بیماران اقدام کند. چرا که موضوع انتقال هوایی بیماران و هزینه آن بسیار مهم و حیاتی است.

اورژانس هوایی متولی ندارد و این موضوع متفاوت از انتقال بیماران حادثه دیده با هلیکوپتر است. انتقال بیمار از زاهدان تا تهران ۶۰۰ میلیون تومان است اما ایران ایر می خواهد با یک دهم این هزینه بیمار را منتقل کند

وی ادامه داد: در حال حاضر اورژانس هوایی متولی ندارد و این موضوع متفاوت از انتقال بیماران حادثه دیده با هلیکوپتر است. الان انتقال بیمار از از زاهدان تا تهران حدود ۶٠٠ میلیون تومان هزینه دارد اما هما برنامه دارد که با یک دهم این هزینه بیمار را منتقل کند.

مدیر عامل ایران ایر در پاسخ به این سوال که این بیماران چه کسانی هستند و در یک سال اخیر چند مسافر بیمار درخواست جابجایی ۶٠٠ میلیون تومانی داشته اند گفت: بیماران زیادی وجود دارند که باید به مراکز درمانی منتقل شوند و این انتقال هم حتما باید هوایی باشد اما الان اورژانس هوایی متولی ندارد و ایران ایر قصد دارد با تجهیزات هوایی و پزشک هوایی این اقدام را با کاهش هزینه تمام شده انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: برای انتقال بیماران با تجهیزات مخصوص باید از ٨ صندلی استفاده شود و در سال گذشته ٢٠ مورد بیمار جابجایی هوایی داشتند.

مدیر عامل ایران ایر در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه این جابه‌جایی‌ها بیشتر در چه مسیری بودند؟ گفت: عمده این جابه‌جایی‌ها مربوط به انتقال بیماران از کشورهای خارجی به ایران است و این بیماران هرچند که در مرکز درمانی قلب در کشورهای خارجی هستند اما ترجیح می‌دهند برای درمان به ایران بیایند.

در سال ٩٩ میزان خرید قطعات هواپیما ٣.١ میلیون دلار ، در سال ١۴٠٠ حدود ٣.۴ میلیون دلار ، در سال ١۴٠١ این عدد به ٨ میلیون دلار و امسال هم به ٢٩.٧ میلیون دلار رسید

مدیر عامل ایران ایر درباره خرید قطعات هواپیما در چهار سال گذشته گفت: در سال ٩٩ میزان خرید قطعات هواپیما ٣.١ میلیون دلار ، در سال ١۴٠٠ حدود ٣.۴ میلیون دلار ، در سال ١۴٠١ این عدد به ٨ میلیون دلار و امسال هم به ٢٩.٧ میلیون دلار رسید.

فرزادی‌پور با اشاره به افزایش درآمد این شرکت گفت: هیچ اعتباری از دولت برای ایران ایر وجود ندارد و درآمد از علمیات پروازی در سال ١۴٠١ نسبت به سال گذشته آن ٩٠ درصد افزایش پیدا کرد و در سال ١۴٠٢ هم این رشد به ٢۵ درصد رسید.

وی گفت: با افزایش اشغال هواپیماها مواجه هستیم بطوریکه امروز در پروازهای پاریس صندلی خالی نداریم و در حال حاضر به ١١ شرکت هواپیمایی از جمله لوفت ‌هانزا و ترکیش ایر به ١٠ شرکت داخلی سرویس ارایه می‌دهیم و از این محل درآمدزایی داریم.

کد خبر: ۲۷۴٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha