۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
الگوی جدید کشت تا پاییز ابلاغ می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با بازار:

الگوی جدید کشت تا پاییز ابلاغ می‌شود

اردبیل - خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان در تولید محصولات متنوع تا پاییز امسال الگوی جدید کشت ابلاغ می‌شود.

کاظم خاوازی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امیدواریم با ابلاغ الگوی کشت جدید و همچنین تنظیم بازار جلوی ضرر و زیان کشاورزان به‌ویژه باغداران را در فصل برداشت بگیریم و تولیدات با تنوع و کیفیت مناسب صادر شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: با ابلاغ الگوی کشت و همچنین نظارت بر تنظیم بازار در عرصه صادرات نیز می‌توانیم موفق عمل کرده و به تقویت اقتصاد و بنیه زارعین و باغداران بیش از گذشته کمک کنیم.

وی دشت مغان را یکی از ظرفیت‌های عظیم در تولید محصولات متنوع کشاورزی به‌ویژه زراعت و باغات دانست که با بهره‌برداری از پروژه پایاب سد خداآفرین این ظرفیت تا چهار برابر افزایش خواهد یافت.

خاوازی اجرای پروژه پایاب سد خداآفرین را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: با پیاده‌سازی این طرح بزرگ ۴۲ هزار هکتار از اراضی مغان از نظر فنی، تکنیکی و نوآوری می‌تواند به بالاترین سطح تولید و ارزآوری برای کشور تبدیل شود.

وی گفت: با یک هزار و ۲۰۰ دستگاه آبیاری قطره ای تلاش بر این است تا کشاورزان با استفاده از روش‌های نوین، آبیاری اراضی خود را انجام داده و تولید محصولات خود را افزایش دهند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: ۷۵ درصد اراضی دیم با اجرای این پروژه به اراضی آبی تبدیل خواهد شد و توان تولید کشاورزان و عملکرد آن‌ها ۳.۵ تا چهار برابر افزایش می‌یابد.

خاوازی گفت: دولت در قالب این طرح ۱۰ هزار هکتار اراضی را در اختیار کشاورزان قرار داده که دو هزار هکتار آن باغات بوده که در حال احداث است.

وی افزود: تا پایان امسال هفت هزار هکتار نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد و با تخصیص آب از طرف وزارت نیرو هشت هزار هکتار زراعت نیز در این مجموعه شروع می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با اجرایی شدن این پروژه‌ها سیمای کشاورزی و اقتصادی استان تغییر می‌یابد و حلقه‌های زنجیره تولید از بخش فرآوری محصولات تا بسته‌بندی و حمل‌ونقل و لجستیک و امر صادرات تقویت‌شده و توانمندی کشاورزان محقق می‌شود.

خاوازی اظهار کرد: با کامل شدن این پروژه استان اردبیل به برند محصولات کشاورزی در بخش‌های مختلف تبدیل می‌شود که امیدواریم این هدیه مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و جامعه مدیران بخش کشاورزی و وزارت نیرو موردقبول اهالی استان اردبیل به‌ویژه مغان قرار گیرد.

کد خبر: ۲۷٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha