۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
پرونده مسکن مهر در تمامی استان‌های کشور بسته می‌شود
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

پرونده مسکن مهر در تمامی استان‌های کشور بسته می‌شود

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سال آینده پرونده مسکن مهر در تمامی استان‌ها بسته می‌شود و الحاق اراضی در نهضت ملی مسکن به اتمام می‌رسد.

به گزارش بازار، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: پروژه‌های آغاز شده ساخت مسکن در استان ها به ویژه پروژه‌های مسکن مهر در سال آینده باید به اتمام برسد. ابتکار در روش‌های تامین زمین، اجرای پروژه‌های آماده‌سازی و نهضت ملی مسکن، از مهم ترین ماموریت‌های ادارات کل راه و شهرسازی در سال آینده است.

به گفته وی ساخت واحدهای تجاری و خدماتی در سایت‌های نهضت ملی مسکن بسیار حائز اهمیت است گفت: نیازهای خدماتی در سایت‌های نهضت ملی مسکن باید به عنوان یک اصل در برنامه اجرایی استان‌ها لحاظ شود.

او می گوید: تلاش برای تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی، مولدسازی و ارزش افزایی دارایی‌ها برای تامین درآمد بیشتر و گسترش شهرک‌های مسکونی در حریم شهرها از دیگر ماموریت‌های مهم این سازمان است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره برنامه اجرایی سال ۱۴۰۲ ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها گفت: این برنامه اجرایی با تمامی برنامه‌های پیش از آن متفاوت بود چرا که حجم پروژه‌هایی که در استان‌ها تعریف شده بود به نسبت قبل چندین برابر شده بود.

مالکی اجرای طرح نهضت ملی مسکن، آغاز پروژه‌های آماده‌سازی، تحصیل و تملک اراضی و الحاق اراضی حریم به محدوده را از مواردی عنوان کرد که موجب تفاوت برنامه اجرایی امسال با سال‌های قبل بوده است.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن منوط به تامین منابع استان ها است گفت: اجرای کامل پروژه‌های هر استان نیاز به تامین منابع نیاز دارد بنابراین تلاش مضاعف برای تحقق درآمدها از وظایف اصلی ادارات کل راه و شهرسازی استان است.

او با اشاره به اینکه روند تدوین برنامه اجرایی سال آینده با زیرساخت فناورانه و صرفا از طریق سامانه تدوین، پایش و مدیریت عملکرد استان‌ها انجام می‌شود، گفت: فرآیند تدوین برنامه اجرایی ۱۴۰۳ در فاز اول با خوداظهاری استان‌ها آغاز می شود و پس از آن، تدقیق و بررسی شاخص‌های عملکردی توسط دفاتر تخصصی سازمان از طریق سامانه مدیریتی انجام خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۴٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha