۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
مصرف آب صنایع با افزایش دو برابری به ۷.۸میلیارد مترمکعب در سال می‌رسد
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی منابع شرکت مدیریت منابع آب:

مصرف آب صنایع با افزایش دو برابری به ۷.۸میلیارد مترمکعب در سال می‌رسد

در نشست هم‌اندیشی «نقشه راه آب کشور» که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، ضمن مرور مبانی تدوین نقشه راه، برنامه تأمین نیازهای آبی صنایع در افق آتی تشریح شد.

به گزارش بازار، نشست هم‌اندیشی «نقشه راه آب کشور» به میزبانی معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

در این نشست که با دعوت از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاونت صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات، معاونت صنایع عمومی، معاونت صنایع حمل و نقل، معاونت معادن و فرآوری مواد و مرکز پژوهش‌های اتاق ایران برگزار شد، مبانی تدوین «نقشه راه آب کشور» مرور و برنامه تأمین نیازهای آبی صنایع در افق آتی تشریح شد.

عیسی بزرگ‌زاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه شرکت مدیریت منابع آب ایران با توجه به وضعیت منابع آب کشور، بر لزوم قرارگیری حوزه‌های صنعت و خدمات به عنوان محور اصلی توسعه کشور تأکید کرد.

بزرگ‌زاده در این نشست خاطرنشان کرد: مصرف آب در افق نقشه راه در بخش صنعت با افزایش بیش از دو برابری، از ۳.۷ میلیارد متر مکعب در سال در شرایط فعلی به ۷.۸ میلیارد متر مکعب در سال خواهد رسید.

وی افزود: در افق نقشه راه آب کشور، نیاز آب بخش صنعت به میزان ۴۵ درصد از طریق منابع آب متعارف و ۵۵ درصد از طریق منابع آبی نامتعارف شامل آب دریا و پساب تأمین خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: تأمین نیاز آب صنایع غذایی، دارویی، آشامیدنی، خوراکی و بهداشتی از منابع آب متعارف درون سرزمینی شامل آب‌های زیرزمینی و سطحی انجام خواهد شد.

بزرگ‌زاده اضافه کرد: همچنین استفاده از منابع آب متعارف درون سرزمینی، شامل صنایعی که در لب مرز توجیه‌پذیری اقتصادی هستند نیز می‌شود.

وی تأکید کرد: براساس نقشه راه، سیاست کلی بدین شرح است که صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از طریق پساب و صنایع بزرگ و پرسود از آب نمک‌زدایی شده دریا تأمین خواهند شد.

کد خبر: ۲۷۴٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha