۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
برق‌رسانی به هزار و ۱۵۱ خانوار جدید روستایی در سال جاری

برق‌رسانی به هزار و ۱۵۱ خانوار جدید روستایی در سال جاری

ایران در زمینه برق‌رسانی به‌جمعیت شهری و روستایی جزو کشورهای پیشروی جهان محسوب می‌شود و از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، یکهزار و ۱۵۱ خانوار جدید روستایی به شبکه سراسری برق کشور متصل شده‌اند.

به گزارش بازار، درحال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۹۷ درصد جمعیت روستایی ایران به شبکه سراسری برق متصل و از نعمت برق‌رسانی برخوردارند.

ایران در زمینه برق‌رسانی به‌جمعیت شهری و روستایی جزو کشورهای پیشروی جهان محسوب می‌شود و بعضا تعدادی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار هنوز به شکبه برق متصل نشده‌اند که برق‌رسانی به این روستاها نیز در حال انجام است، به‌طوری که از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، ۸۳ روستای جدید به شبکه سراسری برق کشور متصل شده‌اند.

تعداد روستاهای برخوردار از نعمت برق در پایان سال گذشته ۵۸ هزار و ۶۸۶ روستا بود که با برق‌رسانی به ۸۳ روستای جدید، تعداد روستاهای برخوردار از نعمت برق در پایان دی‌ماه امسال به ۵۸ هزار و ۷۶۹ روستا رسید.

با برقرسانی به این ۸۳ روستا، یکهزار و ۱۵۱ خانوار جدید روستایی از نعمت دسترسی به شبکه سراسری برق برخوردار شدند. به‌منظور برقرسانی به این تعداد خانوار، در ۱۰ ماه نخست امسال ۱۴۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط روستایی و ۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف روستایی احداث شده است.

درحال حاضر ۵ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۶۹۹ خانوار روستایی در ایران که ۹۹.۷ جمعیت روستانشین کشور را شامل می‌شوند، از نعمت برق برخوردارند.

کد خبر: ۲۷۴٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha