۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
افت شاخص‌های اصلی وال استریت

افت شاخص‌های اصلی وال استریت

پایان نخستین روز معاملاتی هفته برای بازار سهام آمریکا با افت شاخص‌های اصلی رقم خورد و در عین حال بیشتر بورس‌های اروپا نیز وضعیت مشابهی را تجربه کردند.

به گزارش بازار، در پایان معاملات دوشنبه ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن)، شاخص داو جونز با ۰.۳۷ درصد کاهش روبه‌رو شد. شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ به میزان ۰.۴۸ درصد تنزل کرد و نزدک ۰.۸۲ درصد کاهش یافت. در این روز همه شاخص‌های بورس آمریکا منفی شدند. این در حالی است که شاخص بی ثباتی VIX با رشدی ۱.۶۴ درصدی روبه‌رو شد.

در پایان معاملات بورس‌های اروپا در روز دوشنبه، شاخص فوتسی ۱۰۰ لندن ۰.۲۲ درصد افت کرد. دکس آلمان هم ۰.۱۵ درصد کاهش یافت. شاخص FTSE MIB ایتالیا هم با افتی ۰.۱۸ درصدی روبه‌رو شد اما سی‌ای‌سی ۴۰ فرانسه بدون تغییر بود. در همین حال، استوکس ۶۰۰ اروپا ۰.۱۶ درصد بالا رفت و شاخص IBEX ۳۵ مادرید هم ۰.۵۹ درصد رشد کرد.

در آغاز معاملات امروز سه‌شنبه، شاخص‌های دکس آلمان و استوکس ۶۰۰ منفی شدند و دیگر شاخص‌های مهم شاهد رشد بودند.

وضعیت بورس های آسیایی
در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۲۰ فوریه (اول اسفند) بورس‌های آسیایی، شاخص نیکی ۲۲۵ به میزان ۰.۲۸ درصد افت کرد. شاخص تاپیکس هم به همین میزان افت را تجربه کرد. کاسپی کره جنوبی هم با ۰.۸۴ درصد کاهش روبه‌رو شد. همچنین ASX ۲۰۰ استرالیا به افتی ۰.۰۸ درصدی تن داد. شاخص اصلی بورس نیوزیلند نیز ۰.۶۹ درصد کاهش را ثبت کرد.

امروز بورس‌های چینی وضعیت بهتری داشتند. بر این اساس، شاخص شانگهای ۰.۴۲ درصد و شاخص CSI ۳۰۰ نیز ۰.۲۱ درصد رشد کردند. شاخص هنگ‌سنگ هم با ۰.۵۷ درصد رشد به کار خود پایان داد. شاخص TAIEX تایوان هم ۰.۶۳ درصد افزایش یافت. در بورس هند نیز سنسکس ۰.۴۸ درصد رشد کرد و Nifty ۵۰ به رشدی ۰.۳۴ درصدی دست یافت.

امروز بورس‌های سریلانکا، پاکستان و تایلند منفی و بورس‌های مالزی، اندونزی و سنگاپور مثبت بودند.

در منطقه اروپا-خاورمیانه، بورس‌های ترکیه، ‌ امارات، کویت، قطر و فلسطین با رشد شاخص روبه‌رو شدند و در مقابل، بورس‌های بحرین، روسیه، عربستان، اردن و عمان شاهد افت شاخص بودند.

کد خبر: ۲۷۴٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha