۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
جذب ۵ هزار نخبه در دستگاه‌های اجرایی در دولت سیزدهم
رئیس سازمان اداری و استخدامی خبر داد

جذب ۵ هزار نخبه در دستگاه‌های اجرایی در دولت سیزدهم

لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از جذب ۵ هزار نخبه در دستگاه‌های اجرایی در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش بازار، میثم لطیفی امروز (دوشنبه ۳۰ بهمن) در بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، اظهار داشت: بحث جذب نخبگان در دستگاه اجرایی از ابتدای دولت سیزدهم مطرح بود؛ زیرا تکلیف شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و رئیس جمهور هم بر این موضوع تاکید داشتند.

وی افزود: کارگروه مشترکی بین بنیاد ملی نخبگان و سازمان اداری و استخدامی کشور برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی تشکیل و آیین آن تهیه شد که از سال گذشته مرحله نخست آن به عنوان طرح شهید موسوی را آغاز کرده‌ایم.

معاون رئیس جمهور گفت: بر اساس این طرح ۵ هزار نفر از نخبگان با تایید بنیاد ملی نخبگان در دستگاه اجرایی جذب شدند، البته در مرحله اول فرایند طولانی شد که امیدواریم در مرحله دوم و سوم بتوانیم فرایند را سریع‌تر و متناسب با نیاز دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

لطیفی بیان کرد: فراخوان سوم برای جذب نخبگان برگزار شده و افراد ثبت نام کرده‌اند که بنیاد ملی نخبگان در حال بررسی مدارک است. بعد از بررسی مدارک، افرادی که بر اساس معیارهای بنیاد ملی نخبگان شرایط نخبگی را داشته باشند به کانون‌های ارزیابی معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: در این کانون‌ها شایستگی‌های عمومی افراد بررسی می‌شود و بعد از آن به سازمان اداری و استخدامی معرفی خواهند شد تا دوره ۲۱ روزه آموزشی شرکت کنند؛ این دوره افراد بر اساس شاخص‌ها ارزیابی می‌شوند و برای آشنایی با دستگاه‌های اجرایی و فرصت‌های شغلی آموزش می‌بینند تا مسیر شغلی را انتخاب می‌کنند. پس از این مراحل، نخبگان به دستگاه‌های اجرایی معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: بعد از این مرحله نخبگان را به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند و بر اساس انتخابشان در دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنیم که این موضوع سریع‌تر انجام شود و بتوانیم این افراد را از همان ابتدا به صورت پیمانی جذب کنیم.

کد خبر: ۲۷۴٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha