۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
کدام سکوهای خارجی مجوز می‌گیرند؟
با مصوبه شورای‌ عالی فضای مجازی؛

کدام سکوهای خارجی مجوز می‌گیرند؟

براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، اشخاص حقیقی، حقوقی و بخش خصوصی داخلی و خارجی می‌توانند با ارائه پوسته‌های حکمرانی‌پذیر با دریافت مجوز قانونی، به مردم خدمات ارائه کنند.

به گزارش بازار، صبح امروز سیدمحمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که به موجب آن امکان فعالیت پوسته‌های سکوها و خدمات پرکاربرد خارجی برای مردم در ایران فراهم شده است. این اقدام که پیشتر نیز با هات‌گرام و تلگرام طلایی در کشور تجربه شده بود، در واقع شرایط جدیدی را فراهم می‌کند که براساس آن سکوها و خدمات خارجی که در ایران امکان فعالیت مستقیم را نداشتند، بتوانند در قالبی جدید اما با حفظ تمامی خدمات و قابلیت‌های سکوی خود در کشور فعالیت کنند.

آنطور که مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده است، براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، این اقدام به این معناست که اشخاص حقیقی، حقوقی و بخش خصوصی داخلی و خارجی می‌توانند با ارائه پوسته‌های حکمرانی‌پذیر از اینستاگرام، ایکس(توئیتر)، واتساپ، فیس بوک و حتی سایر سکوهای خدماتی با دریافت مجوز قانونی، به مردم خدمات ارائه کنند. این راهکار در واقع شرایط کار را برای شرکت‌های خارجی فناور تسهیل کرده تا بتوانند به مردم ایران خدمات خود را بدون نگرانی از تحریم‌های احتمالی و در قالبی جدید ارائه دهند. مطابق این مصوبه جدید حتی مهم نیست که ارائه کننده خدمات در کدام کشور دفتر تاسیس کند بلکه حتی می‌تواند در کشورهای اطراف ایران دفتر داشته و با ایجاد نمایندگی در داخل ایران با پایبندی به چارچوب‌های مصوب، خدمات ارائه کند.

بر این اساس، در واقع مصوبه جدید شورای عالی فضای مجازی این امکان را فراهم کرده تا این پوسته‌ها با برطرف کردن نقص‌های قبلی به خصوص در زمینه حفظ حریم خصوصی با مجوز مرکز ملی فضای مجازی به تنظیم گران بخشی، فعالیت کنند. این فعالیت جدید هم توسط شرکت‌های بخش خصوصی داخلی و هم با محوریت شرکت‌های فناوری خارجی امکان پذیر خواهد بود. براساس مصوبه جدید شورای عالی فضای مجازی، عملا دست تمام افراد جامعه حتی سرمایه گذاران و شرکت‌های خارجی برای ارائه خدمات حکمرانی‌پذیر به مردم ایران بازگذاشته شده است.

گفتنی است؛ این مصوبه جهت اجرا با توسط دبیر شورای عالی فضای مجازی به دستگاه های مربوطه و متولی ابلاغ شده است.

کد خبر: ۲۷۴٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha