۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
رشد ۴۰ درصدی صادرات گلستان
رئیس سازمان صمت گلستان خبر داد؛

رشد ۴۰ درصدی صادرات گلستان

گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در ۱۰ ماهه سالجاری صادرات استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۴۰ درصدی داشته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت، درویشعلی حسن زاده در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و دومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان گلستان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سالجاری بیش از ۴۳۵ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از گمرکات استان گلستان به کشورهای هدف صادراتی استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۴ درصد و از لحاظ ارزشی ۴۰ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: ارزش هر تن کالای صادراتی استان در ۹ ماهه سالجاری ۵۸۳ میلیون دلار بوده در حالی که این عدد در کل کشور ۳۵۷ میلیون دلار بوده است.

به گفته حسن زاده، در مجموع نیز کل صادرات استان در ۱۰ ماهه سالجاری ۵۹۴ هزار تن کالا به ارزش ۲۷۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بوده که از نظر وزنی ۵۴ درصد و از لحاظ ارزشی ۴۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: مهمترین اهداف صادراتی استان در این مدت کشورهای ترکمنستان، عراق، قزاقستان، پاکستان، ازبکستان و بلغارستان بوده اند.

وی گفت: از جمله اقلام صادراتی استان گلستان می توان به لوله آهنی، پلی استایرن، تخم مرغ، پنیر، خوراک آبزیان، تخته، ورق پلاستیکی، کامپاند پلی اتیلن، ید و سایر لبنیات اشاره کرد.

کد خبر: ۲۷۴٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha