۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
صدور بیش از ۱۲۰۰۰ پروانه ساختمانی در تهران
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خبر داد

صدور بیش از ۱۲۰۰۰ پروانه ساختمانی در تهران

صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از صدور بیش از دوازده هزار پروانه ساختمانی در پایتخت از ابتدای امسال تا به امروز خبر داد.

به گزارش بازار، حمیدرضا صارمی امروز یکشنبه در حاشیه دویست و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: در سال ۱۴۰۱، صدهزار و هشتاد پرونده ساختمانی و از ابتدای ۱۴۰۲ تا امروز (۲۹ بهمن) ۱۲۸۰۰ پروانه ساختمانی برای پایتخت صادر شده است.

معاون زاکانی همچنین درباره مشارکت چینی‌ها در ساخت مسکن درتهران گفت: در سفر اخیر شهردار پایتخت به چین، مذاکراتی در ارتباط با مسکن صورت گرفت و حضور چینی‌ها در بحث مسکن فقط در بعد سرمایه‌گذاری خواهد بود.
صارمی با با بیان اینکه ما مهندسان باتجربه و متبحری داریم، افزود: در بخش مسکن چنانچه به نتیجه‌ای برسیم چینی‌ها فقط در بخش سرمایه‌گذاری مشارکت خواهند داشت.

وی ادامه داد: با توجه به عید چینی‌ها، ادامه مذاکرات در بحث احداث مسکن توسط آنها به بعد از عید چینی‌ها موکول شده و همانطور که گفته شد در بخش مسکن چینی‌ها حوزه سرمایه‌گذاری بویژه در بحث بافت فرسوده انجام خواهند داد.

صارمی درباره عوارض ساختمانی سال ۱۴۰۳ هم گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ عوارض ساختمانی برای سال آینده ۱۹ درصد نسبت به امسال افزایش خواهد داشت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: از محور جنوب خیابان انقلاب به پایین بنا به پیشنهاد شورای شهر تهران عوارضی دریافت نخواهد شد و صددرصد رایگان خواهد بود و برای محور شمال انقلاب به بالا عوارض ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۲۷۴٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha