۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مصر برای دلار زدایی وارد عمل شد

مصر برای دلار زدایی وارد عمل شد

گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که در چارچوب برنامه فعلی «بریکس» برای رهایی از وابستگی به دلار، مصر اقدامات جسورانه و رسمی انجام داده است.

به گزارش بازار، پایگاه خبری «صدی البلد» مصر نوشت که دولت این کشور برای انجام معاملات تجاری بطور رسمی از دلار آمریکا فاصله گرفته و به ائتلاف رو به رشد کشورهایی که به دنبال کاهش وابستگی به دلار هستند، پیوسته است.

این تصمیم مصر برای رهایی از دلار در پی پذیرش این کشور در گروه «بریکس» که در اجلاس سال ۲۰۲۳ انجام شد، اتخاذ شده است.

به گزارش «صدی البلد»، انتظار می رود که مصر در کنار جمهوری اسلامی ایران، عربستان، امارات و اتیوپی برای تقویت بریکس تلاش کند.

به نوشته صدی البلد، وزارت امور خارجه مصر با اشاره به اینکه تمایل دارد فشارهای مالی ناشی از استفاده از دلار در تسویه حساب های تجاری را کاهش دهد بر پایبندی خود به استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری تاکید کرد.

بر اساس گزارش وب سایت «واچر گورو» این تصمیم نشان دهنده روند رو به رشد در میان کشورهای عضو «بریکس» است که از تحولات اقتصادی جهان و تنش های ژئوپلیتیکی و تحریم های غرب نگرانی فزاینده ای دارند.

همچنین با توجه به اینکه اقتصاد آمریکا با چالش ها و بدهی های فزاینده ای مواجه شده است، اقتصادهای نوظهور در گروه بریکس به دنبال تغییر به سمت تجارت با ارزهای ملی هستند.

در حالی که کشورهای بریکس پیچیدگی‌های تجارت بین‌المللی و پویایی‌های ژئوپلیتیکی را دنبال می‌کنند، دور شدن مصر از دلار آمریکا تاکیدی بر تعهد این گروه به ارتقای سیستم مالی جهانیِ متنوع‌تر و انعطاف‌پذیرتر است.

کد خبر: ۲۷۴٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha