۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
صنعت گردشگری گلستان، چهار دهه عقب تر از استانهای دیگر
رئیس هیئت مدیره شرکت گشت قابوس انتقاد کرد؛

صنعت گردشگری گلستان، چهار دهه عقب تر از استانهای دیگر

گرگان- سیدین، رئیس هیئت مدیره شرکت گردشگری گشت قابوس گفت: گلستان در حوزه گردشگری نسبت به سایر استان ها ۴۰ سال عقب افتاده است.

سید جلال سیدین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بعد از صنعت نفت و خودرو، گردشگری پردرآمدترین صنعت است و بیشترین اشتغال را ایجاد می کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت گردشگری گشت قابوس افزود: به عنوان مثال برای یک سفر بیش از ۲۵۰ شغل درگیر می شوند که این نشاندهنده اشتغالزایی صنعت گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه گلستان دارای ظرفیت های مناسبی در حوزه این صنعت بوده، بیان کرد: آن طور که باید از پتانسیل های گردشگری استان برای توسعه استفاده نشده و مدیران نتوانسته اند اقتصاد این بخش را رونق ببخشند.

سیدین ادامه داد: بارها به مدیران استانی برای رونق اقتصاد گردشگری مواردی را گوشزد کرده ایم اما تاکنون اقدامی موثر برای این صنعت انجام نشده است.

به گفته وی، اگر سه سال از ظرفیت های گردشگری استان به درستی استفاده شود، این استان به مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد که این مهم نیازمند همراهی دستگاه های دولتی است.

مدیر عامل شرکت گردشگری گشت قابوس ایرانیان با اشاره به اینکه گلستان از اقلیم های مختلف بهره مند است، یادآورشد: استان ما چهارفصل را همزمان داریم، جنگل، دشت و دریا،کوه را در خود جای داده و همین موضوع می تواند به جذب توریست به استان کمک کند.

سیدین اقتصاد گلستان را بر پایه ی کشاورزی دانست و گفت: با توجه به خشکسالی ها در سال های اخیر، باید اقتصاد گردشگری استان را فعال کرد و از این ظرفیت برای بهتر شدن اوضاع بهره مند شد.

وی در پایان با بیان اینکه استان های دیگر در صنعت گردشگری در جایگاه قابل قبولی قرار دارند، گفت: گلستان در حوزه گردشگری نسبت به سایر استان ها ۴۰ سال عقب افتاده است.

کد خبر: ۲۷۳٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha