۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
اختصاص ۴ میلیارد یورو یارانه کربن‌زدایی برای صنعت آلمان

اختصاص ۴ میلیارد یورو یارانه کربن‌زدایی برای صنعت آلمان

دولت آلمان حدود ۴ میلیارد یورو (۴.۳۱ میلیارد دلار) یارانه برای حمایت از سوئیچ شرکت‌های انرژی‌بر به تولید سبز، اختصاص خواهد داد.

به گزارش بازار، وزارت اقتصاد آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد در راستای برنامه آلمان برای رسیدن به سطح کربن خنثی تا سال ۲۰۴۵، برلین قصد دارد به شرکت‌ها در صنایعی نظیر فولاد، شیشه، کاغذ و مواد شیمیایی، در قبال کاهش انتشار کربن در تولیدشان، یارانه ۱۵ ساله اعطا کند.

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد کمیسیون اروپا، ابزار یارانه‌ها را تائید کرده است و به زودی اولین فراخوان‌ها برای تامین مالی را آغاز خواهد کرد.

شرکت‌های دریافت‌کننده کمک‌ها، از طریق یک فرآیند مناقصه انتخاب می‌شوند که در آن، شرکت‌هایی که می‌توانند بیشترین میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را با کمترین هزینه کاهش دهند، برنده خواهند شد.

به گفته منابع آگاه، اولین فراخوان برای تامین مالی اولین مناقصه، در بهار امسال برگزار خواهد شد و چهار میلیارد یورو برای آن فراهم شده است و دور دوم مناقصه‌ها اواخر امسال، برگزار می‌شود.

برلین در ابتدا قصد داشت یارانه‌ بیشتری را برای شرکت‌ها فراهم کند اما کل برنامه پس از حکم سال گذشته دادگاه قانون اساسی که استفاده از حدود ۶۰ میلیارد یورو بدهی برای پروژه‌های حفاظت از آب و هوا را برای دولت ممنوع کرد، به خطر افتاد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌ها از طریق قراردادهای به اصطلاح حفاظت از آب و هوا، هزینه‌های اضافی تولید سبز در صنایعی را جبران می‌کنند که در آنها، فرآیندهای تولید دوستدار آب و هوا در حال حاضر نمی‌توانند به صورت رقابتی انجام شوند.

کد خبر: ۲۷۳٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha