۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
رشد ۳۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات بانکی تکلیفی در پست بانک خوزستان
مدیرعامل پست بانک خوزستان خبر داد:

رشد ۳۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات بانکی تکلیفی در پست بانک خوزستان

اهواز- مهرآبادی، مدیرعامل پست بانک خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۰۰ فقره تسهیلات بانکی تکلیفی به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

علیرضا مهرآبادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۲۶۰ باجه بانکی پست بانک در خوزستان و در اهواز کارون باوی حمیدیه در مجموع ۳۲ باجه بانکی پست بانک وجود دارد.

وی افزود: تمام استان زیر پوشش خدمات شبکه بانکی پست بانک خوزستان است‌.

مدیرعامل پست بانک خوزستان با بیان این که در این باجه های سطح خدمات استاندارد است، تصریح کرد: دو سوم باجه های روستایی پست بانک مجوز فعالیت از بانک مرکزی دارند و مجوز بقیه در دست صدور است.

مهرآبادی با اشاره به تعیین تعهدات و تکالیف دولت و نظام بانکی برای پرداخت تسهیلات بانکی تکلیفی به پست بانک، گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۰۰ فقره تسهیلات بانکی تکلیفی به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال، در سال گذشته ۲۴۳۲ فقره تسهیلات پرداختی به مبلغ ۱۲۰۴ میلیارد ریال و در سال جاری درحدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال بوده که بیانگر رشد ۳۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات تکلیفی بانکی بوده است.

وی با بیان این که در بهمن پارسال ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در روستا پرداخت شد، افزود: امسال تا بهمن ماه ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

مدیرعامل پست بانک خوزستان یادآور شد:تاکنون ۴۳۰ میلیارد ریال درآمد غیر مشاع ناشی از خدمات در پست بانک خوزستان به دست آمده است.

مهرآبادی گفت: ۲۵طرح را با سود ۵ درصد با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال تأمین مالی کردیم، ادامه داد: در حدود ۶۰ طرح دیگر در دست بررسی و تأمین مالی است.

وی با اشاره به زیانده بودن پست بانک تا سال های قبل و وجود زبان انباشته بیش از یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ، یادآور شد: تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سود در کل پست بانک کشور کسب شده است.

مدیرعامل پست بانک خوزستان ادامه داد: پست بانک دارای ظرفیت قانونی برای توسعه خدمات بانکی در سطح روستا است.

وی با بیان این که ما در دو سال گذشته ۵۶ درصد اعتبارات استان را خرج کردیم، گفت: با توجه به قانون ناترازی بانک ها محدودیت مصرف برای ما ایجاد شد و سقف مصرف ۷۵ درصد منابع است.

مهرآبادی ادامه داد: به دلیل نظارت شدید بانک مرکزی و برای جلوگیری از خلق پول سقف بودجه تعریف شده است.

مدیرعامل پست بانک خوزستان با بیان این که یکی از شاخص های مهم مطالبات است، گفت: در سال ۱۴۰۰ شاخص ما ۴.۳ ما در پست بانک در سال ۱۴۰۱ به رغم پرداخت تسهیلات ۶۴ درصدی به ۴.۳ رسیدیم اما امسال نسبت بد حسابی به ۳.۴ درصد رسید.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین اصلاحات در اساسنامه پست بانک در شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، پست بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی می شود.

مهرآبادی درباره پاسخ به پرسش خبرنگار بازار درباره سهم پست بانک خوزستان در خرید تضمینی گند ، توضیح داد: سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان تعهدات خرید تضمینی گندم برای پست بانک تعریف شد اما در خوزستان تکلیفی برای ما تعیین نشد.

کد خبر: ۲۷۳٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha